Σεμινάρια

2012 - 2013_Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΕΡΑ (η αγωνία του ηθοποιού πριν το “πάμε”) ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ

Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ  ΣΤΗΝ ΚΑΜΕΡΑ
(η αγωνία του ηθοποιού πριν το “πάμε”)



ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΤΟ  Θέατρο των αλλαγών
(με την συνοδεία κλασικών σκηνών και σημαντικών μικρού μήκους ταινιών)

Δηλώσεις συμμετοχής:    Τηλ. 210.52.48.25

ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «Η αγωνία του ηθοποιού πριν από το “πάμε”»:

Η λεπτότητα μέσα από την οποία αντιμετωπίζει κανείς τον φακό, είναι μια υπόθεση μαγική και μυστηριώδης αλλά παράλληλα είναι και μια σχέση κατάκτησης, μια σχέση γνώσης, δημιουργημένη και εκπαιδευμένη, εν τέλει, στο αποτέλεσμά της.

Το σεμινάριο στοχεύει στην κατανόηση των ζητημάτων που αφορούν στον τρόπο με τον οποίο ο ηθοποιός προχωρά ήρεμος, ανεπηρέαστος και έτοιμος στην απόδοση του ρόλου του μπροστά στον «αδίστακτο» κινηματογραφικό φακό. Θεωρητική αλλά και πρακτική [ροσέγγιση


ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ - ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

(Τα παρακάτω αποτελούν τον βασικό καμβά του σεμιναρίου. Αλλαγές γίνονται με την σύνθεση της ομάδας και των λεπτομερειών του προγράμματος)


ΣΥΝΕΔΡΙΑ 1η
Από πού έλκει την καταγωγή του ο κινηματογράφος? Τι κουβαλάει από τις ρίζες του και με ποιόν τρόπο διαφοροποιείται από το παρελθόν και βεβαίως μέσα στο πέρασμα του χρόνου? Τι διαφορές προκύπτουν από την «μητέρα» θεατρική πράξη? Πώς εισβάλει και καθορίζει το ερμηνευτικό αποτέλεσμα ο χώρος, το σκηνικό, το κοστούμι, το μακιγιάζ, η κίνηση? Πώς τα τεχνολογικά μέσα άλλαξαν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύουμε ένα ρόλο? Ξέρουμε να διαβάζουμε ένα σενάριο?
*Προβολή μικρής σκηνής από  το ελληνικό ή το  παγκόσμιο σινεμά   

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 2η
*Προβολή κλασικών ερμηνειών (διάσημες σκηνές) από το παγκόσμιο σινεμά, συζήτηση, ανάλυση
*Άσκηση: Διαβάζω ένα σενάριο. Επιλέγω να συμμετέχω.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 3η
Τελικά η καλή ερμηνεία είναι μία? Ο χώρος?, ο χρόνος?, ο τρόπος?, η κατάσταση?, η παιδεία? ή ο ρόλος αυτός καθ΄ εαυτός ορίζουν την ερμηνεία? Τι σημαίνει ερμηνεία? Τι σημαίνει υποκειμενικός τρόπος του ερμηνεύειν? Ερμηνεύει ο σκηνοθέτης ή ο ηθοποιός? Η ερμηνευτική στιγμή. Η σαγήνη και η υποβολή. Ο μάστορας σκηνοθέτης. Οι σχέση/εις σκηνοθέτη ηθοποιού. Οι σχέση/εις ηθοποιού με ηθοποιό. Ο χαρακτήρας (μας) μέσα στο πλάνο. Η γνωριμία (μας) μαζί του. Ενδιαφέροντες και αδιάφοροι χαρακτήρες. Διαλογισμός πάνω στην φράση «είναι σα να ξέρω χρόνια».
*Προβολή μικρής σκηνής από  το ελληνικό ή το  παγκόσμιο σινεμά. Επιλογή μιας σκηνής μικρής για υλοποίηση.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 4η
Το ταλέντο και μια άποψη γι αυτό?
*Προβολή κλασικών ερμηνειών (διάσημες σκηνές) από το ελληνικό σινεμά, συζήτηση, ανάλυση
*Άσκηση: Διαβάζω ένα ρόλο. Επιλέγω σημείο αναφοράς. Γεμίζω άγχος. Τράκ.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 5η
Θεατρικό παίξιμο, τηλεοπτικό παίξιμο, κινηματογραφικό παίξιμο,. Τι είναι αυτά που τα κάνει να ξεχωρίζουν και πώς μπορεί ο ηθοποιός αλλά και ο σκηνοθέτης να προσεγγίσουν σωστά τις επιλογές τους? Ο κινηματογράφος ως μέσον για την κατάκτηση της στιγμής. ”Ο ιδανικός θεατής”. Τα πλάνα και πώς τα αντιλαμβανόμαστε σαν θεατές αλλά και σαν ερμηνευτές. Το ντεκουπάζ και η συνεργασία με τον σκηνοθέτη.
*Προβολή μικρού μήκους ταινίας, συζήτηση, ανάλυση. Ο ρόλος σε συμπύκνωση. Με κάτι λέω τα πάντα.
*Άσκηση: Κάνω πρόβα τον ρόλο. Τον συζητώ. Τον κατακτώ.
   
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 6η
Η θεατρική πράξη και οι πρόβες.
Η κινηματογραφική γραφή και οι πρόβες.
Το ενιαίο του συνόλου.
Η ασυνέχεια του κειμένου.
Η σχέση με τους θεατές και η σχέση με το συνεργείο.
Η αισθαντικότητα και η ψυχρή συνεργασία.
Ο φακός, Το σώμα, Τα φώτα,  Το μικρόφωνο, Τα μηχανήματα, Το φιλμ,

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 7η
* Προβολή μικρού μήκους ταινίας, συζήτηση, ανάλυση. Ο ρόλος και η τόλμη. Τολμώ και  κερδίζω τα πάντα.
* Άσκηση: Υπάρχω στον χώρο του πλατό – υπάρχω στον κόσμο του σινεμά. Η ψυχολογία μου, η ψυχολογία τους, η ψυχολογία σας.           Παίζω μπροστά στην κάμερα, στη φασαρία, με κόσμο, ελέγχομαι, μιλάω, κινούμαι, αισθάνομαι, ζω. Λήψη πρώτη

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 8η
Η αντίληψη του ηθοποιού, ο ψυχισμός του, το συναίσθημα, το τρακ που καιροφυλακτεί, τα εκφραστικά του μέσα, η φωνή, το σώμα του η ψυχή του. Πάτησα στο σανίδι – βούτηξα στο πίξελ.
*Προβολή μικρού μήκους ταινίας, συζήτηση, ανάλυση. Δεν υπάρχουν εύκολοι και δύσκολοι ρόλοι .
*Άσκηση: Με βασανίζει η ατάκα. Κινδυνεύω να την σκοτώσω.  Λήψη δεύτερη

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 9η
Η γοητεία στο θεατρικό σανίδι και η γοητεία στο κινηματογραφικό πλάνο. Το στιγμιαίο και το διαχρονικό. Η κινηματογραφική ερμηνεία στο σύνολό της
*Άσκηση: Με βασανίζει η ατάκα. Κινδυνεύω να την σκοτώσω.  Λήψη δεύτερη

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 10η
*Προβολή των πλάνων των συμμετεχόντων, συζήτηση, ανάλυση. Ο εγκλωβισμός στην αιωνιότητα και η σημασία του να είσαι καλός.




Σχόλια

Βιογραφικό

Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1963.

ΣΠΟΥΔΕΣ

Από τις εισαγωγικές στα Α.Ε.Ι. πέτυχε στα Τ.Ε.Ι. Λάρισας στο τμήμα Τεχνολόγων Γεωπονίας όπου και φοίτησε ένα έτος. Από την δεύτερη δοκιμασία, πέτυχε την εισαγωγή του στο τμήμα Παρασκευαστών Μικροβιολόγων των Τ.Ε.Ι Αθηνών. Αποφοίτησε μετά από τρία έτη. Το 1985 αρχίζει η φοίτηση του στη σχολή Σκηνοθεσίας Κιν/φου της Ευγενίας Χατζίκου. Αποφοίτησε το 1990. Το 1990 πέτυχε την εισαγωγή του στη Δραματική σχολή του Γ. Θεοδοσιάδη.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ


ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ

Δούλεψε περνώντας απ’ όλα τα στάδια, σε πάρα πολλές ταινίες μικρού μήκους. Δ/ντης παραγωγής και παραγωγός σε ταινίες μικρού μήκους (οι περισσότερες του Ε.Κ.Κ και της ΕΤ1), ενδεικτικά οι κυριότερες:

…έχει συνεργαστεί σε διάφορους τομείς με δεκάδες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους.

1996 – 1999 Μέλος, Γεν. Γραμματέας και Πρόεδρος του Δ.Σ του σωματείου «μικρό» φορέα για την προώθηση της ταινίας μικρού μήκους.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΕΣ:
Παραδίδει σεμινάρια σεναρίου, σκηνοθεσίας, υποκριτικής ηθοποιών στο φακό, και παραγωγής ταινίας.

t-shOrt
Τον Δεκέμβριο του 2000 ίδρυσε την Αστική Μη κερδοσκοπική Εταιρεία t-shOrt με αντικείμενο δραστηριοτήτων την ταινία μικρού μήκους και τα «μικρά» καλλιτεχνικά δρώμενα.

...Πληροφοριακά στοιχεία για την εταιρεία, λεπτομέρειες και photo μπορείτε να δείτε στο site:www.t-short.gr

Την περίοδο αυτή ετοιμάζει το σενάριο για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του καθώς και την παραγωγή 4 ταινιών μικρού μήκους, μία από τις οποίες είναι και δική του σκηνοθεσία.