"Κύναστον", θεατρική παράσταση

Κείμενα και Κριτικές

Κύναστον (θεατρική παράσταση), Δελτίο τύπου, φωτογραφίες

Studio Μαυρομιχάλη
Μαυρομιχάλη 134, Εξάρχεια – Τηλ. 210 - 6453330

«ΚΥΝΑΣΤΟΝ»
του Στέφανου Κακαβούλη

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ: ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ

Η t-shOrt παρουσιάζει, από την Τετάρτη 18 Μαρτίου μέχρι και την Κυριακή 12 Απριλίου και για 20, μόνο, παραστάσεις στο Studio Μαυρομιχάλη, το νέο έργο του Στέφανου Κακαβούλη «ΚΥΝΑΣΤΟΝ», σε σκηνοθεσία Κυριάκου Χατζημιχαηλίδη.

Πρόκειται για ένα έργο, που η δράση του τοποθετείται στα μέσα του 17ου αιώνα στην Αγγλία, μετά τη χρυσή εποχή της Αναγέννησης και δανείζεται δύο πραγματικές φυσιογνωμίες, γνωστές στο θεατρικό τοπίο της εποχής εκείνης: τον Έντουαρντ Κύναστον, ο οποίος είναι ο τελευταίος άντρας ηθοποιός, που υποδύεται γυναικείους ρόλους στο θέατρο και από μικρός βρίσκεται στο θίασο του εραστή και συνεργάτη του Γουίλλιαμ Τζόνσον, που είναι θιασάρχης και ηθοποιός και έχει κληρονομήσει το θέατρο από τον ιδρυτή και πατέρα του. Η  σχέση των δύο ανδρών έρχεται σε ρήξη και αναπόφευκτα διαλύεται, όταν ο Γουίλλιαμ αποφασίζει να προσλάβει γυναίκα ηθοποιό στο θέατρό του. Ο Κύναστον τον εγκαταλείπει και προστρέχει σε ανταγωνιστικό θίασο, όπου, προκειμένου να σώσει την καριέρα του, αναγκάζεται να ερμηνεύσει μόνο αντρικούς  ρόλους.

Μέσα από τη διαμάχη αυτή των δύο ηρώων και από την μυθοπλαστική, ιδιαίτερη σχέση τους, καταδεικνύονται κοινωνικά και προσωπικά θέματα, που αφορούν στην θεατρική τέχνη και στην ανακάλυψη της ταυτότητάς τους σαν ηθοποιοί, αλλά, κυρίως, σαν άνθρωποι.

Ο σκηνοθέτης Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης, γνωστός κυρίως από τον κινηματογράφο, χαρακτηρίζεται από την αγάπη του για τα μικρά καλλιτεχνικά δρώμενα και έχει δείξει ποικίλα short- art με τις σκηνοθετικές και παραγωγικές του παρεμβάσεις σε πολλά και πετυχημένα έργα: μικρού μήκους ταινίες («Του χάρου τα δόντια», «Ύστατη προσπάθεια»), θέατρο («η Βαλίτσα»), διαδίκτυο, εκδόσεις, κ.λπ.

ΔΙΑΝΟΜΗ :

ΚΥΝΑΣΤΟΝ: Στέφανος Κακαβούλης
ΓΟΥΪΛΛΙΑΜ: Χρήστος  Λιακόπουλος

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Σκηνοθεσία: Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης  (www.t-short.gr/kirhatz )
Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Σκηνικά – Καλλιτεχνική Δ/νση: Μιχάλης Τοπκαράς,
Κοστούμια: Μαρία Κωνσταντινίδου,
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής (www.dimitrismaramis.com ),
Μακιγιάζ: Μαρίνα Κουτσουμπά
Οργάνωση παραγωγής: Χρήστος Ξηρογιάννης,
Διεύθυνση παραγωγής: Τζίνα Πετροπούλου,
Βοηθός σκηνοθέτη: Λαμπρινή Παπαδημητρίου,
Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Φιλιππίδης
                        Άννα Τσελεμέγκου

Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων:

Αντώνης Κοκολάκης
Τηλέφωνα : 210-9583571 και 6974729382
Ηλεκτρονική Διεύθυνση : kokolakispr@yahoo.gr

ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ :

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ: 
Τετάρτη :           21:30
Πέμπτη:             21:30
Παρασκευή:      21:30
Σάββατο:           21:30
Κυριακή:           21:30

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: περίπου 75 λεπτά

ΣΥΝΟΨΗ:

Ο Κύναστον είναι ο τελευταίος διάσημος ηθοποιός που υποδύεται γυναικείους ρόλους τον 17ο αιώνα στην Αγγλία. Από μικρός βρίσκεται στο θίασο του εραστή και συνεργάτη του Γουίλλιαμ Τζόνσον. Η  σχέση των δύο έρχεται σε τελική λήξη, όταν ο δεύτερος αποφασίζει να φέρει γυναίκα – ηθοποιό στο θέατρο του. Ο Κύναστον τον εγκαταλείπει και προστρέχει σε ανταγωνιστικό θίασο, όπου και παίζει μόνο ανδρικούς ρόλους προκειμένου να σώσει την καριέρα του.


Σχόλια

 

Περισσότερα:

Η t-shOrt, αστική μη κερδοσκοπική εταιρία, με κύριο αντικείμενό της  το θέατρο και τον κινηματογράφο, ιδρύθηκε το 2000 και στο διάστημα αυτό  απέκτησε μεγάλη εμπειρία στα μικρά καλλιτεχνικά δρώμενα, δίνοντας έμφαση σε έργα που κυρίως αφορούν μικρού μήκους ταινίες και μικρά θεατρικά κείμενα.

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσουμε για φέτος, τη θεατρική παράσταση «ΚΥΝΑΣΤΟΝ» σε κείμενο Στέφανου Κακαβούλη, ενός νέου ταλαντούχου συγγραφέα και ηθοποιού, που έχει ήδη καταθέσει δείγμα της δουλειάς του με τη «Διονυσιακή Νύχτα», που ανέβηκε στο θέατρο «ΑΘΗΝΩΝ», με πρωταγωνίστρια τη Μπέτυ Λιβανού.

Αυτή τη φορά, ο συγγραφέας, επιχειρεί να ασχοληθεί με κάτι διαφορετικό, γράφοντας ένα έργο, που η δράση του τοποθετείται στα μέσα του 17ου αιώνα στην Αγγλία, μετά τη χρυσή εποχή της Αναγέννησης και δανείζεται δύο πραγματικές φυσιογνωμίες, γνωστές στο θεατρικό τοπίο της εποχής εκείνης.

Ο Έντουαρντ Κύναστον, μια σημαντική προσωπικότητα της εποχής του 1660 στο Αγγλικό θέατρο, φέρει, δια μέσου της ιστορίας του, το βάρος μιας σημαντικής αλλαγής. Η μέχρι τώρα απαγορευμένη γυναικεία παρουσία στη θεατρική σκηνή, εισάγεται, νομιμοποιείται και οδηγεί αρκετούς άνδρες ηθοποιούς με μεγάλη εμπειρία και επιτυχία στους γυναικείους ρόλους, σε απόγνωση σε σχέση με την καριέρα τους.

Το αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής στο αγγλικό θέατρο έχει βαθιά επίδραση στην ψυχολογία του Κύναστον. Επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίον αντιδρά στην πτώση της καριέρας του, σκληραίνει την καρδιά του απέναντι στον αγοραίο έρωτα, σέρνει σε μοναχικότητα την ύπαρξή του δίνοντας τέλος στην σχέση ζωής με τον πλέον κοντινό του άνθρωπο, τον Γουίλιαμ, πετυχαίνοντας, όμως, λόγω του δυναμικού χαρακτήρα του, επίσης, σπουδαίους ανδρικούς ρόλους.

Αυτός ακριβώς είναι και ο άξονας πάνω στον οποίο δομείται η παράσταση. Η ψυχολογία των ηρώων μέσα στις κοινωνικο-πολιτιστικές αλλαγές και οι βαθιές αποχρώσεις των χαρακτήρων τους.

Λιγότερο ενδιαφέρει ως κεντρικό ειδικό βάρος η ανάπλαση της εποχής, αφού το σκηνογραφικό μέρος επιδιώκει την «μυρωδιά» της εποχής, προσπαθώντας περισσότερο να πραγματώνει τις ατμόσφαιρες στο μισοσκόταδο με την βοήθεια του φωτισμού, που θα είναι δομημένος με άξονα την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα των κεριών και των φωτοσκιάσεων που παράγουν.

Λιτά, αλλά χαρακτηριστικά κοστούμια, που πέρα από τα δύο βασικά της αρχής,  του Αντώνιου και της Κλεοπάτρας, θα είναι απλά ενδύματα της καθημερινής ζωής της εποχής.

Σύγχρονη μουσική γραμμένη πάνω στη βασική γραμμή του κλασσικού ακούσματος. Ηχητική μπάντα, που δίνει το «πίσω» μέρος των παρασκηνίων και  ζωντανεύει τις επιτυχίες των παραστάσεων του Κύναστον. Μικρά – πολύ μικρά θέματα ικανά να προσανατολίζουν στην ψυχοσύνθεση των ηθοποιών, στις εντάσεις αλλά στις υφέσεις των στιγμών τους.

Ο σκηνοθέτης Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης οδηγεί, δύο νέους -γεμάτους διάθεση- ταλαντούχους ηθοποιούς, να βουτήξουν μέσα στην ιδιαίτερη σχέση των ηρώων του έργου, έχοντας συνεργάτες, κυρίως, νέους δημιουργούς, αφού πρόθεση και του ίδιου και της εταιρίας μας είναι η φρέσκια νέα καλλιτεχνική ματιά.

Σε κάθε περίπτωση και με το δεδομένο πως η κακώς εννοούμενη καινοτομία και ο εξ επί τούτου μοντερνισμός δεν προσιδιάζουν στην παράστασή μας, δίδεται βασική κλασική γραμμή στο ανέβασμα, με εστίαση στις ερμηνείες και στον λόγο του κειμένου.

Έτσι με συνοδό μας την δημιουργική τόλμη, φιλοδοξούμε και πιστεύουμε πως θα παρουσιάσουμε μια δυνατή παράσταση, την οποία και σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα.

Με εκτίμηση
Για την t-short
Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης

Σχόλια