Κατάληψη

Σενάριο

ΚΑΤΑΛΗΨΗ

ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ


ΤΕΛΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΤΗΣ ΕΡΤ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2008


1-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΑΥΛΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΜΕΡΑ

Ο ΓIANNHΣ, ένα δεκαπεντάχρονο αγόρι, είναι μπροστά σε ένα τοίχο και κάνει γκράφιτι. Στο χέρι του έχει κολλημένο ένα χαρτί με το προσχέδιο του γκράφιτι. Φαίνεται η πλάτη του  Γιάννη γυρισμένη, γράφει με  δυσκολία το ωμέγα στη φράση «Άννα σε αγαπώ» βεβαιώνεται ότι δεν τον έχει δει κανείς, βάζει στην τσάντα του το σπρέι, πετάει το χαρτί με το προσχέδιο και φεύγει.


2-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ-ΜΑΘΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ-ΜΕΡΑ

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ περπατάει στον διάδρομο με την κιθάρα του. Ο δάσκαλος τον περιμένει όρθιος έξω από την αίθουσα. Μπαίνει μέσα, ακολουθεί ο δάσκαλος.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Καλημέρα.

ΤΑΣΟΣ:
Καλώς το Γιάννη. Άργησες λίγο ε;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Ε λίγο...έμπλεξα...

ΤΑΣΟΣ:
Ναι, λέω το ξέρεις ότι άργησες.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ κάθεται. Το ίδιο και ο δάσκαλος. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ξεφυσάει.

ΤΑΣΟΣ:
Τι έχεις; Τι συμβαίνει Γιάννη;

ΓΙΑΝΝΗΣ
Άστα να πάνε Τάσο. Άννα.

ΤΑΣΟΣ:
Άννα; Άννα... θερινή βροχή... Ποια είναι η Άννα;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
 Μια συμμαθήτρια είναι. Είμαι ερωτευμένος και δεν ξέρω τι να κάνω. Τώρα, θα στο πω εσένα... Έκανα ένα γκράφιτι.

ΤΑΣΟΣ:
Γκράφιτι;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
ΑΝΝΑ Σ’ΆΓΑΠΩ. Έξω από το σχολείο.

ΤΑΣΟΣ:
Εσύ το’χεις κάνει αυτό το γκράφιτι; Πολύ πρωτότυπο.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Είναι αστείο ε;

ΤΑΣΟΣ:
Ποια είναι; Την ξέρω; Την έχω;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Όχι, όχι δεν την έχεις. Άμα την είχες θα ήταν πιο εύκολα τα πράγματα.

ΤΑΣΟΣ:
Θα έκανα κατάσταση.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Θα σε έβαζα να της πεις κάτι.

ΓΙΑΝΝΗΣ
Δεν ξέρω τι να κάνω. Με προβληματίζει πολύ αυτό. Είναι γνωστή, την ξέρουν όλοι. Πρόεδρος του 15μελούς. Μπορεί να την έχεις δει εσύ κιόλας.

ΤΑΣΟΣ:
Είχαν έρθει κάποια παιδιά στο γραφείο της προάλλες. Σκέφτονται τι αντιδράσεις θα έχουνε για τα καινούρια μέτρα που πάει να περάσει ο υπουργός.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Θα ήταν και αυτή εκεί σίγουρα.

ΤΑΣΟΣ:
Νομίζω ότι ξέρω ποια λές Γιάννη μου.Την είδα.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
 Πως σου φάνηκε;

ΤΑΣΟΣ:
Πολύ ωραία κοπέλα και πολύ δυναμική.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Δεν ξέρω τι να κάνω. Εσύ τι θα ‘λεγες;

ΤΑΣΟΣ:
Κοίταξε, δεν μπορώ να σου δώσω μια συμβουλή έτσι. Άσε να δουλέψουμε λίγο και θα το σκεφτούμε. Θα το σκεφτώ και εγώ, να χαλαρώσεις και εσύ γιατί το έχεις στο μυαλό σου συνέχεια. Θα μου παίξεις το κομμάτι; Δούλεψες καθόλου;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Ναι, δούλεψα ένα κομμάτι που έγραψα για την Άννα.

ΤΑΣΟΣ:
Αυτό δούλεψες; Για παίξε τώρα αυτό που πρέπει ή θες να παίξεις τίποτα άλλο; Το «Άννα, θερινή βροχή»

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Τι μαλάκας είσαι...

ΤΑΣΟΣ:
«Στου Δεκέμβρη τις 9...». Έλα για πάμε!


3-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΜΕ ΤΟ ΓΚΡΑΦΙΤΙ-ΜΕΡΑ

Η ΑΝΝΑ περπατάει μαζί με άλλα παιδιά μπροστά στον τοίχο με το γκράφιτι του Γιάννη. Δείχνει αφηρημένη. Από πίσω της έρχεται η ΓΙΑΝΝΑ, που βλέπει και σταματάει μπροστά στο γκράφιτι.

ΓΙΑΝΝΑ:
Άννα! Καλημέρα!

ΑΝΝΑ:
Έλα ρε που είσαι; Καλημέρα...

ΓΙΑΝΝΑ:
Τον είδες; Άντε ποιος τη χάρη σου!

ΑΝΝΑ:
...καλά...βαρκούλες αρμενίζουν...
Σιγά μην είναι για μένα ρε Γιάννα…

ΓΙΑΝΝΑ:
Πας στοίχημα; Δεν μπορώ να καταλάβω όμως ποιος το έχει κάνει.

ΑΝΝΑ:
Συγγνώμη τώρα εσύ το έδεσες ότι είναι για μένα και ψάχνουμε να βρούμε και ποιος είναι από πάνω.
ΓΙΑΝΝΑ:
Θα τον βρω όμως!

ΑΝΝΑ:
Καλά πάμε να ρίξουμε μια τελευταία ματιά για την Σταύρου τώρα...

ΓΙΑΝΝΑ:
Γιατί;

ΑΝΝΑ:
Για το διαγώνισμα.

ΓΙΑΝΝΑ:
Για το διαγώνισμα;

ΑΝΝΑ:
Γράφουμε πρώτη ώρα.

ΓΙΑΝΝΑ:
Το ΄χα ξεχάσει τελείως.


4-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΓΗΠΕΔΟ ΜΠΑΣΚΕΤ-ΑΠΟΓΕΥΜΑ

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ παίζει μπάσκετ με το ΣΩΤΗΡΗ στο σχολείο.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Τι να κάνω ρε συ με την Άννα; Τι λες;

ΣΩΤΗΡΗΣ:
Το 3 πως το ‘βαλες;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Μωρέ μαλάκα εγώ σε ρωτάω για την Άννα και εσύ μου λες για το διαγώνισμα;

ΣΩΤΗΡΗΣ:
Κοίτα, με το καλημέρα, σ’ αγαπώ δε λέγεται…

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Μη μου λες  τι να μην κάνω, δε βοηθάει και πολύ.

ΣΩΤΗΡΗΣ:
Πιασ’ της συζήτηση ρε ήρωα…

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Ναι…γεια σου Άννα, ποια είναι η γνώμη σου για τον Βαν Γκογκ;

ΣΩΤΗΡΗΣ:
Τι Βαν Γκογκ και παπαριές... Ρε Γιάννη, τζάμπα τα βιβλία που έχεις διαβάσει. Ρώτα τη τι μουσική ακούει; Αν πηγαίνει σινεμά; Ποιο είναι το αγαπημένο της φαγητό;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
 Πόσες φορές τρως την μέρα;

ΣΩΤΗΡΗΣ:
 ΟΚ, πάρτην τηλέφωνο και ζήτα της τα μαθήματα για αύριο.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Να με περάσει για φυτό; Όλο μαλακίες λες.

ΣΩΤΗΡΗΣ:
Ε τι να πω;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Πες τίποτα σωστό. Εσύ τι έκανες με την Ελένη;

ΣΩΤΗΡΗΣ:
 Φίλε εγώ δεν είχα τέτοια προβλήματα. Ήρθε και μου τα πε μόνη της.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Τι κουφάλα είσαι...


5-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΤΑΞΗ-ΜΕΡΑ

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ και ο ΣΩΤΗΡΗΣ κάθονται στην τάξη. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ κάθεται μπροστά από τον ΣΩΤΗΡΗ. Ακούγεται η φωνή του καθηγητή που κάνει μάθημα.

ΣΩΤΗΡΗΣ:
Ρε συ κοίτα εδώ.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Τι μαλάκας είσαι...
«Βρίστην  και θα σέρνεται»;;;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Βρίστην και θα σέρνεται… Φτύστην και θα κολλήσει…

ΚΑΘΗΓΗΣ:
Άννα, δεν έχεις βάλει γλώσσα μέσα σήμερα! Πήγαινε σε παρακαλώ να καθίσεις εδώ στο πρώτο θρανίο. Να δούμε θα κάνουμε μάθημα σήμερα…

Η ΑΝΝΑ  κάθεται δίπλα στον ΓΙΑΝΝΗ. Τα θρανία είναι παραταγμένα και από τη μια πλευρά ακουμπάνε στον τοίχο. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ανασκουμπώνεται βιαστικά. Η ΑΝΝΑ κοιτάει πάνω στο θρανίο, στο οποίο έχει ξεχάσει το περιοδικό ο ΓΙΑΝΝΗΣ. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ αρπάζει το περιοδικό και το βάζει απότομα στην τσάντα του.


6-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΣΠΙΤΙ-ΒΡΑΔΥ

Ο Γιάννης είναι μπροστά στον υπολογιστή και γράφει σε ένα chat-room με το ψευδώνυμο x-man, του απαντάει ο 007

x-man: opote les na tis milisw ki oti katsei?
007: agori moy akoyse me. Oi gkomemes theloyn epithesi.
x-man: diladi bour ston patsa?
007:Kai poli to skeftesai. Akoyse me kai mena.
x-man: tha tis milisw avrio sto sxoleio opwsdipote
007: kai poy sai… mi kollhseis … den exei simasia ti tha tis peis/ apla mila ths
x-man: ok then! Se kleinw na koimithw giati pige 5 i wra. Bye!


7-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΔΡΟΜΟΣ-ΜΕΡΑ

Ο Γιάννης περπατάει με τη σχολική τσάντα στην πλάτη.

8-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΜΕΡΑ

Ο Γιάννης φτάνει στο σχολείο και τον προσπερνάν παιδιά που κουβαλούν ένα πανό, καθώς και μια κοπέλα που φωνάζει σε μια φίλη της.


9-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΕΞΩ ΑΠΌ ΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΜΕΡΑ

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ έχει ακουμπήσει τα χέρια του στα κάγκελα της αυλής και κοιτάζει τον τοίχο που έγραψε το γκράφιτι. Δυο παιδιά είναι γυρισμένα στον τοίχο. Ο ένας γράφει με το σπρέι «ΚΑΤΑΛΗΨΗ»  ενώ ο άλλος περνάει με άσπρο ρολό ό,τι έχει απομείνει από το γκράφιτι του Γιάννη. Πηγαίνει προς αυτούς.

10-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΔΩΜΑΤΙΟ-ΞΗΜΕΡΩΜΑ (παρεμβάλλεται παράλληλη δράση)

Ένας 18χρονος ξυπνάει από τον ήχο του ξυπνητηριού, που δείχνει 5:00 το πρωί. Το κλείνει. Σηκώνει λίγο το κεφάλι, παίρνει το κινητό και και καλεί κάποιον.

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 1
Έλα ρε! Ξύπνα!

11-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΞΗΜΕΡΩΜΑ (συνέχεια παράλληλης δράσης)

Ένας νεαρός περιμένει κάποια παιδιά που έρχονται από το βάθος. Κάποιοι έχουν μαζί τους τσάντες. Ξεχωρίζει μια κοπέλα με κόκκινη μπλούζα. Συναντιούνται και φεύγουν.

9-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΜΕΡΑ (συνέχεια σκηνής 9)

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ έχει εκνευριστεί και ρωτάει έντονα

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Τι κάνετε εκεί ρε παιδιά;
Γιατί τα σβήνετε;

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 2:
Δε βλέπεις;

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 1:
Και σιγά τι σβήνουμε. ΑΝΝΑ Σ’ ΑΓΑΠΩ και μαλακίες.

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 2:
Ποια Άννα; Ποια Άννα; Ποια Άννα;

12-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΞΗΜΕΡΩΜΑ (συνέχεια παρ. δράσης)

Η προηγούμενη παρέα φτάνει στην είσοδο του σχολείου. Πηδάνε τα κάγκελα και βάζουν στην πόρτα μια αλυσίδα με ένα λουκέτο μεγάλο. Ανάμεσά τους και η κοπέλα με την κόκκινη μπλούζα.

9-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΜΕΡΑ (συνέχεια σκηνής 9)

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ έχει τα χέρια στις τσέπες και δείχνει αγανακτισμένος
ΓΙΑΝΝΗΣ:
Ρε παιδιά χάθηκε να τα γράψετε λίγο πιο κει; Ένα χιλιόμετρο τοίχο έχετε.

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 2:
Ποια Αννα ρε;

Ο ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 1 σηκώνεται κοιτώντας τον Γιάννη και ξανασκύβει στο γκράφιτι.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Μην το σβήνεις ρε παιδάκι μου!

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 1:
Πόσο μαλάκας είσαι; Δίνε του όπως είσαι.

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 2:
Ξεκόλλα λίγο! Ποια Άννα;

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 2:
 Η Άννα!


13-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΠΡΟΑΥΛΙΟ-ΠΡΩΙ (συνέχεια παράλληλης δράσης)

Δύο παιδιά κουβαλούν ένα θρανίο και το πηγαίνουν στην είσοδο που υπάρχουν ήδη και άλλα.

9-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΕΞΩ ΑΠΌ ΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΜΕΡΑ (συνέχεια σκηνής 9)

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ πλησιάζει αρκετά κοντά έναν από τους δυο καταληψίες, ενώ ο άλλος συνεχίζει να ρίχνει σπρέι

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Έχω μια ιδέα. Ξέρω κάτι παιδιά που έχουν ένα crew. Μπορούν να σας το κάνουν αυτοί. Είναι πολύ καλοί. Πες του να μη γελάει. Έχουν βάψει την μισή περιοχή. Τα χρώματα δικά μου. Για να μην κουράζεστε.


Ο ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 2 γελάει.

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 1:
Πήγαινε να της το πεις ρε μαλάκα. Δε χρειάζεται να το βλέπουμε και γραμμένο.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Όχι εντάξει, δεν είναι...

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 1:
Φύγε ρε!

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Καλά φεύγω!

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 1:
Φύγε!

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Φεύγω!

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 1:
Ε ΦΥΓΕ!!!

ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ 2:
Κοίτα δω ένα φρούτο.

14-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΓΗΠΕΔΟ ΠΙΓΚ ΠΟΓΚ-ΜΕΡΑ

Μέσα στο σχολείο υπάρχουν πολλοί μαθητές σε ένα κλειστό προαύλιο. Κάποιοι παίζουν μπάλα, δύο παίζουν πιγκ πογκ, άλλοι τάβλι, χαρτιά. Ένας μαθητής προχωράει κυλώντας μια καρέκλα με ρόδες.

15-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΡΑ

Ο Γιάννης φτάνει στην είσοδο του σχολείου. Είναι μαζεμένος αρκετός κόσμος. Δεξιά του υπάρχει ένας κάμεραμαν με μια δημοσιογράφο.

16Α-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ-ΠΡΩΙ

Στον διάδρομο κυλάει μια καρέκλα που πάνω της έχει μια τηλεόραση. Μια μαθήτρια έρχεται και σέρνει την καρέκλα.

16Β-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΓΗΠΕΔΟ ΠΙΓΚ ΠΟΓΚ-ΠΡΩΙ

Η μαθήτρια φέρνει την τηλεόραση και την βάζει στην πρίζα και βάζει κατευθείαν το κανάλι που έχει σύνδεση από την κατάληψη. Κάποιοι μαθητές παίζουν χαρτιά, άλλοι καπνίζουν ναργιλέ. Οι μαθητές χειροκροτούν όταν πιάνει σήμα η τηλεόραση.


17-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΕΞΩ ΑΠΌ ΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΜΕΡΑ

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ φτάνει στην είσοδο του σχολείου.

ΣΩΤΗΡΗΣ:
Ένα μήνα το κουράζανε. Τελικά την κάναν την κατάληψη…

Πλησιάζει η δημοσιογράφος η οποία περπατά με την όπισθεν κοιτώντας την κάμερα. Στο κάδρο της κάμερας είναι ο Γιάννης και ο Σωτήρης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Καλημέρα Φάνη! Βρισκόμαστε εδώ στο 8ο Λύκειο, μία μέρα πριν την περιβόητη ψήφιση του νέου νομοσχεδίου, βασικό κομμάτι του οποίου είναι η κατάργηση της δωρεάν παιδείας. Είμαστε εδώ με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς και το ερώτημα για την ελληνική κοινωνία είναι «υπέρ ή κατά της κατάληψης;». Βρίσκομαι αυτή την στιγμή με δυο μαθητές του σχολείου. Παιδιά θέλω να μας πείτε την άποψη σας πάνω στη σημερινή κατάληψη του σχολείου σας. Γιατί έγινε και αν τάσσεστε ΥΠΕΡ ή ΚΑΤΑ;

Στρέφει το μικρόφωνο στο Γιάννη.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Ξέρετε, ίσως… θα ήταν καλύτερα να μιλήσετε με κάποιον άλλο.

18-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΑΙΘΟΥΣΑ-ΜΕΡΑ

Στο εσωτερικό της κατάληψης, ένας μαθητής πετάει μια βιοχλαπάτσα στην τηλεόραση, ενώ αυτή δείχνει ήδη τον Γιάννη.

19-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΕΞΩ ΑΠΌ ΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΜΕΡΑ
ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ:
Συγγνώμη, ο μαθητής στο πλάνο είναι υπέρ ή κατά της κατάληψης;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
 Ναι Φάνη. Θα  θέλαμε σε παρακαλώ πάρα πολύ να μας πεις δυο λόγια για την κατάληψη, για τους συμμαθητές σου, για τους καταληψίες!

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Θα ήθελα να πώ στα παιδιά της κατάληψης…

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ρίχνει μια ματιά στον Σωτήρη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Μίλησε μας λίγο γρήγορα!

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Θα ήθελα να πω πως καλό είναι να σεβόμαστε τα έργα  και τις επιθυμίες και των άλλων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Είναι καταπληκτικό αυτό που λες! Μέχρι να ετοιμαστεί και η εσωτερική σύνδεση μίλησέ μας λίγο για αυτό. Για το θέμα του σεβασμού που ανέφερες..

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Ποιά σύνδεση; Απλά έλεγα ότι το να σεβόμαστε το έργο των άλλων σημαίνει για μένα χιλιάδες πράγματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Χιλιάδες πράγματα... υπέροχα...

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Ο καθένας μας έχει τις προτεραιότητές του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Προτεραιότητες... Είπες τη λέξη κλειδί! Σήμερα λοιπόν είσαι εδώ σαν εκπρόσωπος της γενιάς σου, χιλιάδες μαθητές σε βλέπουν απ΄όλη την Ελλάδα και θέλουμε να μας μιλήσεις σαν εκπρόσωπος αυτής της γενιάς για τις προτεραιότητες αυτής της γενιάς.  

ΓΙΑΝΝΗΣ:
 Κοιτάξτε, το να επιβάλλω την άποψή μου με το ζόρι και να απαιτώ να θέλει τα ίδια με μένα, δεν ξέρω αν είναι λύση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Πάρα πολύ ωραία! Πια είναι η λύση όμως; Εσύ αυτή τη στιγμή βρίσκεσαι έξω. Γιατί βρίσκεσαι έξω; Βρίσκεσαι έξω! Άρα τάσεσσαι σαφέστατα κατά της κατάληψης.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
ΕΕΕΕεεεεε….;;

ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ:
Νίκη πάμε στο εσωτερικό του σχολείου όπου εξελίσσεται η κατάληψη.

20-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ

Στην οθόνη υπάρχουν τρία τηλεοπτικά παράθυρα. Η κάμερα δείχνει μια σχολική αίθουσα με 9-10 παιδιά να κάθονται σε καρέκλες και να κοιτάνε μπροστά

ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ:
Καλημέρα παιδιά.

ΠΑΙΔΙΑ:
Καλημέρα!

ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ:
Ποιος θα μας μιλήσει;

ΑΝΝΑ:
Εγώ. Μιλώ ως πρόεδρος του δεκαπενταμελούς του σχολείου το οποίο τελεί υπό κατάληψη. Θέλουμε με αυτή την κίνηση να δηλώσουμε την αντίθεση μας στην παθητικότητα.  

ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ:
Ποιο είναι το βασικό σας αίτημα δηλαδή;

ΑΝΝΑ:
Το βασικό μας αίτημα είναι να μην περάσει το νομοσχέδιο το οποίο συζητάται αύριο στη Βουλή να ψηφιστεί, το οποίο αντί να μας πηγαίνει μπροστά, την παιδεία μας στο μέλλον, μας πηγαίνει χρόνια πίσω.

ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ:
Μάλιστα. Στην κατάληψή συμμετέχουν και άλλοι μαθητές;

ΑΝΝΑ:
Σαφώς και μετέχουν μαθητές και πάρα πολλοί μάλιστα, μιας και η κατάληψη ψηφίστηκε με σημαντική πλειοψηφία του σχολείου. Ωστόσο είναι γεγονός πως αρκετά παιδιά έχουν μείνει απ’ έξω, πράγμα που δεν μπορώ να καταλάβω. Παιδιά, ελάτε μαζί μας!

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Πάρε θέση!

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Συγγνώμη ρε Άννα που διακόπτω τώρα αλλά γιατί μας χωρίζεις σε μέσα και έξω;

Ο καθένας μιλάει από το παράθυρό του.

ΑΝΝΑ:
Μα ποιος μίλησε για μέσα και έξω ρε Γιάννη; Ποιος μιλάει γαι μοιρασιές; Εδώ θέλουν να μας βάλουν να πληρώνουμε μόνοι μας τα βιβλία μας. Δηλαδή, το καταλαβαίνεις;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Δεν υπάρχει καμία διαφωνία. Δε μου χρειάζεται απόφαση δεκαπενταμελούς, τριμελούς και όσα μέλη θέλεις βάλε για να ξέρω ότι είμαστε στην ίδια μεριά.

ΑΝΝΑ:
Αφού το γνωρίζεις, δε βλέπω πώς βοηθάς να αλλάξει η κατάσταση όμως με το να ανησυχείς απλά και να πηγαίνεις στο σχολείο σα πρόβατο.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Εντάξει έτσι όπως το λες, έχεις δίκιο αλλά...

ΑΝΝΑ:
Ωραία τότε έλα μαζί μας. Στήριξε την προσπάθειά μας. Δε θέλεις να ζήσεις σ’ ένα καλύτερο κόσμο;

    ΓΙΑΝΝΗΣ:
Εννοείται ρε Άννα. Απλά ο δικός μου ο καλύτερος κόσμος φτιάχνεται πιο εύκολα μάλλον από το δικό σου.

ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ:
Θα σας διακόψω... Σε αυτό το σημείο θα προστεθούν αλλά δυο μέλη στη συζήτησή μας. Είναι ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και ο πρόεδρος της φοιτητικής παράταξης ΣΦΗΝΑ. Ας ξεκινήσουμε από τον κύριο Παπαπέτρο, τον πρόεδρο του συλλόγου. Κύριε Παπαπέτρο...

Τα παράθυρα τώρα στην τηλεοπτική οθόνη έχουν γίνει τέσσερα. Σε κάθε παράθυρο υπάρχει λεζάντα   ΜΑΘΗΤΗΣ 8ου , ΚΑΤΑΛΗΨΗ8ου, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 8ου , ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΣΦΗΝΑΣ.

ΓΟΝΙΟΣ:
Γεια σας, σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.

ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ:
Παρακαλώ.

ΓΟΝΙΟΣ:
Με αυτή την ευκαιρία θα ήθελα να πω ότι είναι θλιβερό σήμερα να βρισκόμαστε σε αυτό το πάνελ και να μιλάμε για μία κατάληψη. Αυτή η κουβέντα θα μπορούσε να είχε γίνει και μια άλλη στιγμή. Δεν πρέπει να φτάσουμε σε τέτοια σημεία για να κουβεντιάζουμε αυτά τα θέματα, γιατί μην ξεχνάμε πως μία κατάληψη είναι πάντα εις βάρος του μαθητή.

ΑΝΝΑ:
Να σας θυμήσω πως η κατάληψη αποφασίστηκε από την πλειοψηφία του σχολείου.

ΓΟΝΙΟΣ:
Συγγνώμη δεν ολοκλήρωσα!

ΣΦΗΝΑ:
Συγγνώμη, να ζητήσω από τον Γιάννη να συζητήσουμε για τον καλύτερο κόσμο; Γιάννη, πιστεύω ότι στον ΣΦΗΝΑ υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που μπορούν να συμμετέχουν και να...

ΓΟΝΙΟΣ:
Εν ολίγοις, εσύ αγόρι μου, συμφωνείς με την κατάληψη;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Η ερώτηση είναι πάρα πολύ απλή. Γιάννη πάρε θέση!

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Κι η απάντηση απλή είναι . Δεν το έχω σκεφτεί ! Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει σε λίγα δευτερόλεπτα να απαντήσω επί παντός επιστητού. Ρε Άννα;

ΑΝΝΑ:
Ναι Γιάννη, αλλά αν το καλοσκεφτείς σε λίγους μήνες το τελειώνουμε το σχολείο πόσο χρόνο θέλεις για να σκεφτείς;

ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ:
Μας ειδοποιούν από το κοντρόλ πως δεχόμαστε πάρα πολλά τηλεφωνήματα τηλεθεατών. Θα ΄θελα να ξέρω, θα σας έχω παιδιά μαζί μου αύριο στο πλατώ ζωντανά;
ΣΦΗΝΑ:
Γιάννη, να κλείσουμε κι εμείς ένα ραντεβού για αύριο;

ΓΟΝΙΟΣ:
Θα κλείσουμε και εμείς ένα ραντεβού γιατί έχουμε ένα έκτακτο γονέων και κηδεμόνων αύριο...

ΓΙΑΝΝΗΣ:
(γυρνάει στο ΣΩΤΗΡΗ )
Τι έγινε εδώ ρε φίλε;
(γυρνάει πάλι στην κάμερα)
Με συγχωρείτε απλά μου συμβαίνει κάτι τρομερό. Μέχρι χθες δε με ήξερε κανείς  και τώρα έχω γίνει τόσο απαραίτητος.

ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ:
Γιάννη αυτή είναι η δύναμη της τηλεόρασης.(γελώντας)
Άννα τι λές; Θα σας έχουμε μαζί μας αύριο;

ΑΝΝΑ:
Δέχομαι, θα έρθουμε. Γιάννη;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Τι να πω; Τι θα πούμε;

ΑΝΝΑ:
Πώς τι θα πούμε; Γιάννη εδώ είσαι κι εδώ είμαι. Έλα, θα το συζητήσουμε αν θες και σήμερα.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Να έρθω τώρα;

ΑΝΝΑ:
Όχι τώρα έχουμε συντονιστικό. Έλα το βραδάκι από το σχολείο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Λοιπόν σας ευχαριστούμε πάρα πολύ, πάμε σε διαφημιστικά μηνύματα.

ΓΟΝΙΟΣ:
Στην περίπτωση αυτή, ο σύλλογος θα είναι παρόν.

ΣΦΗΝΑ:
Και ο ΣΦΗΝΑ θα είναι εδώ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Φάνη, το ερώτημα παραμένει: Υπέρ ή Κατά της κατάληψης;

21-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΣΧΟΛΕΙΟ-ΣΟΥΡΟΥΠΟ

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ κάθεται σ’ενα παγκάκι. Βγάζει για λίγο το περιοδικό από την τσάντα του το φυλλομετράει και το πετάει σε ένα κάδο.


22-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΒΡΑΔΥ

Ο ΓIANNHΣ παίρνει τηλέφωνο.

ΓΙΑΝΝΗΣ:
Άννα…. Εγώ είμαι ο Γιάννης. Σκεφτόμουνα αυτά που έλεγες. Ναι στο δελτίο. Η αλήθεια είναι ότι αυτό που με απασχολεί είναι η κατάληψη. Ναι, όχι του σχολείου. Κατάληψη χώρου στη ζωή σου. Ναι… Είμαι από κάτω, στο γήπεδο και σε περιμένω.

Η ΑΝΝΑ βγαίνει βιαστικά από μια αίθουσα με μαθητές. Κάποιοι κοιμούνται πάνω σε θρανία. Ρίχνει μια ματιά στο γκράφιτι του Γιάννη-τώρα γράφει ΑΝΝΑΚΑΤΑΛΗΨΗ καθώς είναι συνδυασμός των δυο γκράφιτι
ΑΝΝΑ:
Αννακατάληψη;

ΓΙΑΝΝΗΣ:
ΑΝΝΑΚΑΤΑΛΗΨΗ!

Η ΑΝΝΑ  στέκεται απέναντί του.


ΤΕΛΟΣ