«Μεταχειρισμένα»

Σεναριογράφοι

Σεναριογράφος Μαδεμλή Γκέλυ

Στοιχεία Σεναρίου

Έτος συγγραφής Αριθμός σελίδων Υπολογιζόμενη διάρκεια Κατηγορία Είδος
2012 3 3' Μυθοπλασία

Σύνοψη

Μια συνάντηση ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα που προσπαθούν να καταλάβουν αν είναι πιο εύκολο να αλλάξει κανείς ρούχα ή ταυτότητα.

Περίληψη

Ένας πελάτης μπαίνει σε ένα κατάστημα με μεταχειρισμένα ρούχα. Χωρίς να ανταλλάξει πολλά λόγια με την μοναδική υπάλληλο του μαγαζιού, που μοιάζει στην αρχή να αδιαφορεί για την παρουσία του, κατευθύνεται στο εσωτερικό, διαλέγει ρούχα, αλλάζει επί τόπου και δίνει τα ρούχα που φορούσε στο κορίτσι στο ταμείο. Συστήνεται και φεύγει, παρακολουθούμε το κορίτσι που φαίνεται κάπως αναστατωμένο, έστω κι ανεπαίσθητα. Γίνεται ένα χρονικό άλμα με το κατάλληλο μοντάζ, κι έτσι βλέπουμε το κορίτσι να επιστρέφει στη θέση του στο ταμείο, μόνο που έξω έχει βραδιάσει. Η πόρτα ανοίγει και ο ίδιος πελάτης ξαναμπαίνει. Είναι αναστατωμένος. Μεσολαβούν δευτερόλεπτα σιωπής. Το κορίτσι του δίνει τα ρούχα του χωρίς να της το ζητήσει. Ενώ αυτός αλλάζει, παρακολουθούμε το κορίτσι που είναι έτοιμο να κλάψει. Φεύγει και της λέει πως δεν θα ξανάρθει. Το κορίτσι, μόνο του, ξεσπά σε γέλια, κι αργότερα σε λυγμούς.

Κείμενο προθέσεων σεναριογράφου

Με ενδιαφέρουν οι σχέσεις που χτίζονται πάνω σε συμβάσεις καθημερινών κοινωνικών παιχνιδιών ρόλων, αλλά ταυτόχρονα τις ξεπερνούν - κι όχι μόνο στον κινηματογράφο, αλλά και «εκεί έξω». Δεν μπορούμε να ξέρουμε το παρελθόν τους, να προβλέψουμε το μέλλον τους και, κυρίως, να αναγνωρίσουμε το παρελθόν τους. Ο κώδικας μεταξύ δύο ανθρώπων αναπτύσσεται ως μια σειρά υπαινιγμών. Το τι υπαινίσσονται μπορεί να είναι διαφορετικό για τον καθένα από αυτούς, μπορεί και όχι, μπορεί όμως και να μην έχει σημασία. Τα ονόματά τους, η ενδυμασία τους, οι λέξεις του που διαλέγουν, είναι μια σύμβαση, μια σιωπηλή συμφωνία, μια συνθήκη που μπορεί και να παραβιαστεί. Εϊναι πιο εύκολο να γίνει αυτό μεταξύ γνωστών ή αγνώστων; Δεν υπάρχει σωστή απάντηση, και γι' αυτό στο σενάριο αυτό μένει ανοιχτό το ερώτημα, η σχέση μεταξύ των δύο ανθρώπων δεν αποσαφηνίζεται. Άλλωστε, οι συζητήσεις για τις σχέσεις δεν είναι παρά μια σειρά από «μεταχειρισμένες» αφηγήσεις. Όπως και το σινεμά δεν είναι παρά μια σειρά από «μεταχειρισμένες» όψεις του κόσμου των αισθήσεων. Μετα-χειρίζομαι εκούσα - άκουσα στοιχεία από το Clerks του Kevin Smith ή το Smoke του Wayne Wang, τις deadpan σκηνές ταινιών του Jim Jarmusch και τους νεκρούς χρόνους του σινεμά της Claire Denis. Ή τουλάχιστον, έτσι θά 'θελα να λέω.


Διαβάστε τo σενάριo

Το σενάριο δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Αν ενδιαφέρεστε να το διαβάσετε ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.

Όνομα *

Κείμενο προς το σεναριογράφο
(γράψτε οπωσδήποτε ονοματεπώνυμο και email, για να επικοινωνήσει ο σεναριογράφος μαζί σας) *

Γράψτε τον κωδικό *


Σχόλια επισκεπτών

Γράψτε τα σχόλιά σας για το σενάριο.

Όνομα *

Σχόλια *

Γράψτε τον κωδικό *