Ντάμα κούπα

Σεναριογράφοι

Σεναριογράφος Θεοδώρου Χρύσα

Στοιχεία Σεναρίου

Έτος συγγραφής Αριθμός σελίδων Υπολογιζόμενη διάρκεια Κατηγορία Είδος
2007 3 4' Μυθοπλασία Κοινωνικό

Σύνοψη

Δύο γυναίκες -η μία σύζυγος, η άλλη ερωμένη- μιλούν μεταξύ τους και διεκδικούν το ερωτικό τους παρελθόν με τον ίδιο άντρα, φέρνοντας στην επιφάνεια αλήθειες και ψέματα. Και οι δύο ανακαλύπτουν ότι παραπλανήθηκαν ενώ γνωρίζουν ότι ο άντρας, άρρωστος, φεύγει σιγά σιγά από τη ζωή.

Περίληψη

Η Μαριέττα πηγαίνει στο σπίτι μιας άγνωστης της γυναίκας, της Άννας, για να της ζητήσει να δει τον άντρα της που πεθαίνει και θέλει να την δει. Το μόνο που γνωρίζει γι’ αυτήν είναι ότι πρόκειται για μια παλιά του γνωστή. Όταν η Άννα αντιδράει αρνητικά, η Μαριέττα δεν μπορεί να καταλάβει το γιατί και προσπαθεί να την μεταπείσει. Αυτό προκαλεί την έκρηξη της Άννας που της αποκαλύπτει ότι διατηρούσε παράνομο ερωτικό δεσμό με τον άντρα της πριν από λιγα χρόνια. Μέσα από τις κουβέντες των δύο γυναικών αποκαλύπτονται πτυχές του χαρακτήρα και της ζωής του άντρα που η κάθε μία αγνοούσε. Και οι δύο έρχονται αντιμέτωπες με την προδοσία και με τη συγχώρεση του.

Κείμενο προθέσεων σεναριογράφου

Δύο γυναίκες, άγνωστες έως πρότινος μεταξύ τους, έχουν ζήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα παράλληλα με τον ίδιο άντρα. Η κάθε μια γνωρίζει έναν διαφορετικό του χαρακτήρα και βίωσε αλλιώς την πραγματικότητα της ζωής του. Ένας άντρας, που έχει εμφανιστεί στην καθεμία από τις δύο γυναίκες τόσο τρομακτικά διαφορετικός, σαν να πρόκειται για δύο εντελώς ξένους άντρες. Που είναι το ψέμα και η αλήθεια; Η μήπως δεν έχει νόημα να οριοθετηθεί αφού και το ψέμα συνιστά αναπόσπαστο κομμάτι της αλήθειας; Δύο γυναίκες, που η καθεμία διεκδικεί αυτούσιο το ερωτικό της παρελθόν, τη δική της αλήθεια. Πως συνεχίζεις να ζεις όταν η προηγούμενη ζωή σου αποδεικνύεται ένα ψέμα; Μιλούν, στην ουσία πάνω από το νεκροκρέβατο του άντρα που στιγμάτισε τη ζωή τους, σαν η επικείμενη απώλεια του να μην τους πονάει, μια απώλεια που προς στιγμή εύκολα δείχνουν να ξεχνούν, και συνεχίζουν να εκτοξεύουν τα βέλη τους η μία πάνω στην άλλη. Γιατί τελικά η αλήθεια του καθενός είναι πάνω κι από τον έρωτα. Η απώλειά της πονάει περισσότερο και από την απώλεια αυτού που αγαπάμε. Γιατί και ο έρωτας είναι εγωιστικός, απαξιώνεται όταν χάνεται η κυριαρχικότητα του πάνω στον άλλον. Τα συναισθήματα των δύο γυναικών εναλλάσσονται κλιμακωτά όπως και οι ρόλοι τους. Η Άννα αφήνει να ξεχυθεί η οργή της για τη γυναίκα που πίστευε ότι με «δόλια μέσα» κρατούσε μακριά τον άντρα που αγαπούσε. Και η Μαριέττα με τη τελευταία της φράση, επιλέγει να τη τιμωρήσει, να της ανταποδώσει τα ‘’χτυπήματα». Η υπεροπτική σιγουριά και των δύο γυναικών πλήττεται ανεπανόρθωτα. Κι αυτός, ο απών άντρας, θύτης στη ζωή του, καταλήγει να ‘ναι το θύμα, αφού και οι δύο γυναίκες δείχνουν από ένα σημείο και μετά να τον προσπερνούν ... Αν και η Αννα μέχρι το τέλος, δείχνει σκληρή απέναντι του και αρνείται να τον συγχωρέσει, η Μαριέττα δείχνει επιεικής. Δε ξέρουμε εάν κάνει την υπέρβαση, ή αν συνεχίζει να του στέκεται όπως κι αυτός στο παρελθόν δεν την άφησε. Ο τίτλος «Ντάμα Κούπα» σημασιολογικά παραπέμπει στην ίδια την ιστορία.Ντάμα κούπα, ένα φύλο της τράπουλας, με δύο γυναίκες αντίθετα στραμμένες, να μοιράζονται την ίδια καρδιά. Τα ίδια πράγματα που ενώνουν δύο ανθρώπους, τους χωρίζουν παράλληλα. Πόσο παράδοξη μπορεί να γίνει αυτή η ζωή!


Διαβάστε τo σενάριo

Μπορείτε να στείλετε email στο σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.

Όνομα *

Κείμενο προς το σεναριογράφο
(γράψτε οπωσδήποτε ονοματεπώνυμο και email, για να επικοινωνήσει ο σεναριογράφος μαζί σας) *

Γράψτε τον κωδικό *


Σχόλια επισκεπτών

Γράψτε τα σχόλιά σας για το σενάριο.

Όνομα *

Σχόλια *

Γράψτε τον κωδικό *