Μίτος

Σεναριογράφοι

Σεναριογράφος Κάλτσιος Γεώργιος

Στοιχεία Σεναρίου

Έτος συγγραφής Αριθμός σελίδων Υπολογιζόμενη διάρκεια Κατηγορία Είδος
2010 2 3' Πειραματικό Φαντασίας

Σύνοψη

Ένας άντρας, ο Θ τρέχει μέσα σε δωμάτια και διαδρόμους ξετυλίγοντας πίσω του μια κλωστή, ενώ η αφηγήτρια διηγείται το μύθο του Θησέα. Ο Θ φτάνει στο τελευταίο δωμάτιο, όπου τον περιμένει όχι ο Μινώταυρος, αλλά ένα απλό, σκουριασμένο ψαλίδι. Μετά από σκέψη, ο Θ κόβει την κλωστή και βγαίνει έξω στο δρόμο. Αρχίζει να περπατά χωρίς να ξετυλίγει κλωστή, ενώ γύρω του βλέπει άλλες κλωστές, άλλων ανθρώπων.

Περίληψη

Ο Μίτος είναι μια μεταφορά, μια αλληγορία όπως έιναι και ο αρχαίος μύθος του Θησέα. Είναι μια ιστορία που δέν προσφέρει εξηγήσεις, αλλά δεν θυσιάζει την αφήγηση σε βάρος αφηρημένων σκηνών. Η ιστορία ξετυλίγεται γραμμικά στο κοινό, αλλά η σημασία της είναι ανοιχτή σε ερμηνείες. Η ιστορία είναι επίτηδες γραμμένη έτσι ώστε ο καθένας να αναγνωρίσει στοιχεία που θα διαφοροποιούνται ανάλογα με τις προσωπικές απόψεις των θεατών. Ο Λαβύρινθος είναι ίσως η πιο εύκολη μεταφορά, λόγω της απόδοσής του σαν σημερινό σκηνικό (διάδρομοι, μηχανοστάσιο κτλπ.) Ο Θ προσπαθεί να βρεί μια έξοδο από τον μοντέρνο Λαβύρινθο που είναι παγιδευμένος. Αυτός μπορεί να είναι η πόλη, η κοινωνία, ή μια πολύ προσωπική κατάσταση. Ο ήρωας είναι ανώνυμος, θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε. Η τελευταία πράξη του είναι που τον κάνει σημαντικό και όχι η ταυτότητά του, όπως του Θησέα, που ήταν πρίγκηπας της Αθήνας. Η κοπή της κλωστής και το ψαλίδι είναι τα στοιχεία που μπορούν να δεχθούν πολλές ερμηνείες. Γιατί ο Θ βρίσκει ένα ψαλίδι σε ένα άδειο δωμάτιο; Γιατί κόβει την κλωστή; Είναι καλό ή κακό αυτό που κάνει; Θα καταφέρει να ξεφύγει ή παγιδεύεται σίγουρα με αυτήν του τη πράξη; Η κλωστή τι αντιπροσωπεύει; Είναι οδηγός του ή δεσμά που τον κρατάνε σε συγκεκριμένη πορεία; Τον βοηθά πραγματικά ή είναι μια παραίσθηση, που υπάρχει μόνο για να τον καθυσηχάζει ή ακόμη και για να κρύβει την πιθα νότητα της πορείας χωρίς τη σιγουριά της; Ακόμη είναι η έξοδός του μια καινούρια αρχή, έχει κόψει δηλαδή τους δεσμούς με τοπαρελθόν; Έχει κουραστεί να ψάχνει και απλώς εγκαταλείπει την προσπάθεια; Όπως είπαμε και πιο πριν, ο σκοπός δεν είναι να δώσουμε απαντήσεις ή ερωτήσεις. Σκοπός είναι να τις προκαλέσουμε. Δεν μας ενδιαφέρει η εύκολη διανόηση, η προσφορά στο πιάτο ακόμη και μιας ερώτησης. Ο θεατής θα πρέπει να σκεφτεί μόνος του αν πραγματικά υπάρχουν ερωτήσεις και θέλει να ψάξει για την απάντηση.

Κείμενο προθέσεων σεναριογράφου

Στην περίληψη


Διαβάστε τo σενάριo

Το σενάριο δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Αν ενδιαφέρεστε να το διαβάσετε ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.

Όνομα *

Κείμενο προς το σεναριογράφο
(γράψτε οπωσδήποτε ονοματεπώνυμο και email, για να επικοινωνήσει ο σεναριογράφος μαζί σας) *

Γράψτε τον κωδικό *


Σχόλια επισκεπτών

Ο σεναριογράφος δεν επιθυμεί να σχολιαστεί το σενάριό του.