Χωρίς εισητήριο

Σεναριογράφοι

Σεναριογράφος Ρωμιόπουλος Μάνθος

Στοιχεία Σεναρίου

Έτος συγγραφής Αριθμός σελίδων Υπολογιζόμενη διάρκεια Κατηγορία Είδος
2011 3 3' Μυθοπλασία Κωμωδία

Σύνοψη

Μια κυρία της εκκλησίας και ένας έγχρωμος άνδρας συναντιούνται σε ένα αστικό λεωφορείο. Η κυρία κάνει ό,τι μπορεί για να αναγκάσει το συνεπιβάτη της να χτυπήσει εισιτήριο ή να κατέβει. Καθώς όμως προσκρούει στην πλήρη απάθειά του, η κυρία εντείνει τις προσπάθειές τις ακόμη περισσότερο. Φτάνοντας στα άκρα κι ενώ έχει καταφέρει να προκαλέσει την αντίδραση του συνεπιβάτη της, η τύχη φαίνεται τελικά να της χαμογελά… Η ιστορία βασίζεται σε πραγματικό γεγονός.

Περίληψη

1. Μέσα σε ένα αστικό λεωφορείο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κάθεται μια κυρία της εκκλησίας, 60 ετών. 2. Η πόρτα ανοίγει σε μια στάση και ανεβαίνει μαζί με άλλους επιβάτες ένας έγχρωμος άνδρας, 30 ετών, κρατώντας μια τσάντα πλανόδιου πωλητή. Κάθεται απέναντι από την κυρία. 3. Η κυρία τον ρωτάει γιατί δε χτύπησε εισιτήριο. Ο άνδρας δεν απαντά και η κυρία επαναλαμβάνει σε πιο έντονο ύφος την ερώτηση, δείχνοντάς του το δικό της. Ο άντρας περιορίζεται σε έναν μορφασμό. 4. Η κυρία απευθύνεται προς τους συνεπιβάτες της, κατηγορώντας στο πρόσωπο του έγχρωμου όλους τους μετανάστες. Ένας συνεπιβάτης συμφωνεί μαζί της. 5. Ένας δεύτερος συνεπιβάτης υπερασπίζεται τον έγχρωμο, λέγοντας ότι προφανώς δεν καταλαβαίνει. 6. Η κυρία προσπαθεί να αποδείξει το αντίθετο φωνάζοντας και ανεμίζοντας στο πρόσωπο του έγχρωμου το εισιτήριό της. Αυτός παραμένει ατάραχος. 7. Η κυρία σηκώνεται οργισμένη πηγαίνοντας προς τον οδηγό για να τον αναγκάσει να επέμβει και κατηγορεί τον συνεπιβάτη της που υπερασπίστηκε τον έγχρωμο. 8. Η κυρία εξηγεί το περιστατικό στον οδηγό και τον προστάζει να κατεβάσει τον έγχρωμο άνδρα αμέσως. Ο οδηγός της απαντά ότι για αυτό αρμόδιος είναι ο ελεγκτής. 9. Η κυρία εξοργίζεται, απειλώντας τον οδηγό με αναφορά και αυτός της απαντά αναλόγως. 10. Η κυρία επιστρέφει στον έγχρωμο άνδρα, ενώ οι περισσότεροι επιβάτες κατεβαίνουν στη στάση. 11. Η κυρία, ενώ απειλεί ξανά τον άνδρα, αυτός της αρπάζει το εισιτήριο με τα δόντια και το μασάει, καταπίνοντάς το. Η κυρία μένει άναυδη. 12. Στην επόμενη στάση ανεβαίνει ο ελεγκτής ζητώντας εισιτήρια. Η κυρία του ζητάει να κατεβάσει τον έγχρωμο και να πληρώσει πρόστιμο. 13. Ο ελεγκτής ζητά από τον άνδρα εισιτήριο, ο οποίος δείχνοντας του κάρτα απεριορίστων διαδρομών, του αναφέρει ότι η κυρία είναι αυτή που δεν έχει εισιτήριο. 14. Ο ελεγκτής κατεβάζει την κυρία που διαμαρτύρεται, ζητώντας της τα στοιχεία για να της επιβάλλει πρόστιμο, ενώ ο άνδρας παραμένει ατάραχος, χαμογελώντας.

Κείμενο προθέσεων σεναριογράφου

Ρατσισμός. Ρατσισμός κοινωνικός. Ρατσισμός φυλετικός. Φαινόμενο αισχρό, το οποίο γίνεται ακόμα αισχρότερο, όταν επικαλύπτεται από τον εκκλησιαστικό μανδύα της θρησκείας της αγάπης και των φορέων της. Φαινόμενο συνηθισμένο πλέον στις σημερινές μεγαλουπόλεις της επικρατείας μας, που τείνει να εμπεδωθεί ως κάτι το φυσιολογικό. Κι αυτό είναι κάτι που θα πρέπει οπωσδήποτε να αποτραπεί. Είναι φυσιολογικό στις μέρες μας, με όλα αυτά που συμβαίνουν, ο κόσμος να είναι αγανακτισμένος. Το επικίνδυνο όμως δεν είναι αυτό. Το επικίνδυνο είναι ότι είναι συνάμα και μπερδεμένος. Και ως εκ τούτου, κινδυνεύει να διοχετεύσει τη δικαιολογημένη οργή του προς λάθος κατεύθυνση και όχι προς τους πραγματικούς φταίχτες. Γιατί, το μόνο σίγουρο είναι ότι ούτε ο έγχρωμος μικροπωλητής, ούτε οποιοσδήποτε άλλος μετανάστης βιοπαλαιστής του φταίει, αφού έχει ήδη αρκετά προβλήματα για να δημιουργήσει κι άλλα στους γύρω του και τον εαυτό του. Πρωταρχικός στόχος, λοιπόν, θα πρέπει μετά την αφύπνιση, να είναι να διακρίνουμε τα πράγματα καθαρά και να σκεφτούμε. Γιατί, όπως αναφέρει και ο ιστορικός Αμμιανός Μαρκελίνος, «σημασία δεν έχει αν αυτός που σε εκμεταλλεύεται είναι πολιτισμένος ή βάρβαρος. Αυτός που σε εκμεταλλεύεται, αυτός είναι ο εχθρός σου». Μήπως, λοιπόν, οι δήθεν υποτιθέμενοι πολιτισμένοι ηγέτες μας, εκλεγμένοι και μη, έχουν άμεσο συμφέρον να μας πείσουν ότι κινδυνεύουμε από βαρβάρους που έχουν εισβάλει ειρηνικά στη χώρα μας, ώστε να αποσπάσουν την προσοχή μας από τα πραγματικά προβλήματα που οι ίδιοι μας δημιουργούν και να μας εκμεταλλεύονται έτσι ευκολότερα και εμάς, και αυτούς; Μια αχτίδα φωτός και αισιοδοξίας αρχίζει επιτέλους να αχνοφαίνεται. Ένα ανεξάρτητο κίνημα του λαού, που στρέφεται προς τη σωστή κατεύθυνση: τη Βουλή. Όχι, όμως με ποταπά κίνητρα τύπου «Ελλάς, Ελλήνων Χριστιανών», αλλά με στόχο την κάθαρση και την ανάληψη ευθυνών, προς εξαγνισμό του συμβόλου της δημοκρατίας, που το κατάντησαν σύμβολο του ξεπεσμού και της διαφθοράς. Οι ντόπιοι κυβερνήτες μας, λοιπόν, παιδιά βγαλμένα από τα σπλάχνα της ίδιας μας της κοινωνίας και όχι ξένοι μετανάστες, θα πρέπει να καταλαβαίνουν πως το παιχνίδι αρχίζει να χάνεται πια για αυτούς. Για αυτό και θα εντείνουν τις προσπάθειές αποπροσανατολισμού του κόσμου και ενοχοποίησης των μεταναστών, που είναι και το πιο εύκολο θύμα. Εκεί, θα πρέπει να μείνουμε νηφάλιοι και να επιδείξουμε την ανωτερότητά μας, όχι στους μετανάστες, αλλά στους ξεπουλημένους εξουσιαστές μας, δημιουργώντας και όχι καταπιέζοντας τη διαφορετικότητα. Γιατί στον τόπο μας γεννήθηκε η δημοκρατία και ιεροποιήθηκε η φιλοξενεία. Η ώρα έφτασε. Καιρός να τα μαζεύουν και να φεύγουν. Όχι οι μετανάστες. ΑΥΤΟΙ!


Διαβάστε τo σενάριo

Το σενάριο δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Αν ενδιαφέρεστε να το διαβάσετε ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.

Όνομα *

Κείμενο προς το σεναριογράφο
(γράψτε οπωσδήποτε ονοματεπώνυμο και email, για να επικοινωνήσει ο σεναριογράφος μαζί σας) *

Γράψτε τον κωδικό *


Σχόλια επισκεπτών

Γράψτε τα σχόλιά σας για το σενάριο.

Όνομα *

Σχόλια *

Γράψτε τον κωδικό *