Σεμινάρια
2012_ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Σεμινάριο Σκηνοθεσίας & Εικονοληψίας
Σεμινάριο Σκηνοθεσίας & Εικονοληψίας
«μικρό & short» | Η αλφάβητος για μια ταινία (μικρού μήκους)
Ένα Κινηματογραφικό σεμινάριο για την κατανόηση της σκηνοθετικής αντίληψης με άξονα την δημιουργία μιας πολύμικρής ταινίας.
Από την ιδέα του σεναρίου μέχρι και την ολοκλήρωση του κινηματογραφικού έργου, η γραμματική της φιλμικής γλώσσας και ο τρόπος χρήσης της, ως απαραίτητο γνωσιακό αντικείμενο προκειμένου να οικοδομηθεί μία σύνθετη καλλιτεχνική εργασία όπως αυτή της κινηματογραφικής ταινίας.
Συντονισμός:
Το σεμινάριο συντονίζει ο Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης (σκηνοθέτης παραγωγός) με προσκεκλημένους ωςguest εισηγητές, πολλούς σκηνοθέτες και σεναριογράφους.
με ιδιαίτερη άποψη για τον κινηματογράφο μικρού μήκους.
Με το σεμινάριο συνεργάζεται ο διευθυντής ΦωτογραφίαςΓιάννης Φώτου, που κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα παραδώσει 4 πρακτικά μαθήματα Εικονοληψίας.
Διάρκεια και Συνοπτική Εικόνα του Σεμιναρίου:
Το ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ διαρκεί 18 Συναντήσεις σε 60 πρακτικές ώρες.
14 Μαθήματα Σκηνοθεσίας με τον Κυριάκο Χατζημιχαηλίδη: Κάθε Κυριακή από 11 Noεμβρίου, ώρες 17:00 20:00
& 4 Μαθήματα Εικονοληψίας με τον Γιάννη Φώτου: Για 4 Σάββατα των μηνών Δεκεμβρίου - Ιανουαρίου ώρες 14:00 - 17:30
Πριν την Έναρξη στις 11/11/2012, οι συντονιστές ενδέχεται να κάνουν ένα ανοιχτό μάθημα για τους ενδιαφερόμενους. Εκδηλώστε το ενδιαφέρον σας στο 2103243306
Χρήσιμες Πληροφορίες για το Σεμινάριο
Ίσως ο δυσκολότερος τομέας στην τέχνη των οπτικοακουστικών να είναι ο τομέας της σκηνοθεσίας. Με το δεδομένο αυτό το σεμινάριο αποσκοπεί στην πλήρη κατανόηση του θέματος της σκηνοθεσίας, μέσα από μεστή και συμπυκνωμένη διαδικασία 16 συναντήσεων, κατά την οποία τα αναφερθούν, θα εξηγηθούν και θα κατανοηθούν, όλα τα στάδια που αφορούν στη τέχνη του σκηνοθέτη. Μια τέχνη τόσο δύσκολη όσο και γοητευτική. ’ξονας και κινηματογραφική αναφορά στα μαθήματα θα είναι η «μικρού μήκους ταινία».
Η καλύτερη μικρού μήκους ταινία είναι η
μικρότερη.
Αν στην ίδια την ιδέα της μικρού μήκους ταινίας εμπεριέχεται το σπέρμα της μικρής διάρκειας τότε η δυσκολία που προκύπτει για τη μικρότερη δυνατή ταινία είναι ταυτόχρονα
πρόκληση! Η συμπύκνωση της ιδέας, η οικονομία στον χώρο και τις καταστάσεις, ο μικρός λιτός και περιεκτικός διάλογος και όλα τα στοιχεία που σε μικρό χρόνο θα δώσουν το μέγιστο του νοήματος και του συναισθήματος, είναι δεδομένα που χαρακτηρίζουν την μικρού μήκους ταινία. Όσο αυτά τα χαρακτηριστικά κατακτούνται τόσο ποιο εύκολα σχηματίζουν το ζητούμενο
μικρότερο σενάριο.
Μικρές ασκήσεις με κάμερα και άλλα εργαλεία θα κάνουν περισσότερο κατανοητά τα θέματα των συνεδριών μας.
Οι στόχοι των συναντήσεων:
Στόχος 1: Η δημιουργία πολύ μικρών ιδεών σεναρίων maximum (2΄) λεπτών που θα χρησιμεύσουν ως ασκήσεις με κάμερα.
Στόχος 2: Η απόκτηση γνώσης της ορθής διαδικασίας του κινηματογράφου.
Στόχος 3: Η κατανόηση των εκφραστικών μέσων .
Στόχος 4: Η σχέση τέχνης και παραγωγής.
Στόχος 5: Η ολοκλήρωση και η πορεία μιας ταινίας.
Στόχος 6: Το κινηματογραφικό σύστημα.
Στόχος 7: Η σχέση του άπειρου κινηματογραφιστή με την τέχνη του κινηματογράφου.
Στόχος 8: Η ενδυνάμωση με Υπομονή και Επιμονή στην ενασχόλησή μας με το σινεμά.
Στόχος 9: Τώρα πια γνωρίζω την βιομηχανία του κινηματογράφου.
Στόχος 10: Η πρακτική λειτουργία του νέου κινηματογραφιστή στην πράξη μετά την θεωρία.
Πνεύμα και Δομή σεμιναρίων:
Αιτούμενο: Σεναριακές ιδέες και διάθεση για εργασία και ανατροπές. Συγγραφή σκηνών. Σκηνοθετική ανάπτυξη της εργασίας στις σκηνές και αποτύπωσή τους στην κάμερα με την μορφή ασκήσεων.
Προσέγγιση: Προβολές πολύ μικρών ταινιών, ελληνικών και ξένων σε κάθε μάθημα.
Προσέγγιση: Προβολές πολύ μικρών σκηνών secans ξένων ταινιών.
Φράσεις κλειδιά: «μικραίνω τη μικρή ταινία μαθαίνω σινεμά», «μιλώ το σενάριο», «αφαιρώ όμορφες σκέψεις», «θα γίνει ταινία», «θέλω να διαβαστεί», «θέλω να έχω σχέση με την αγορά», «Θέλω να ξέρω να αναπτύσσω το θέμα στην ταινία μου» κ.λπ
Ερωτήσεις κλειδιά: Μπορώ? Γίνεται τόσο μικρό? Μα θα αρέσει? Θα τελειώσει τόσο γρήγορα? Θα βγει το νόημα? Θα συγκινηθεί ο κόσμος? Θα αφορά? Θα πετύχει? Μπορώ να γίνω σκηνοθέτης? Μα είναι τόσο σύνθετη τέχνη? Από πού ν αρχίσω? Κλπ.
Απαντήσεις κλειδιά: Όλα είναι εφικτά όταν κατανοούνται!
Τακτική: Γράφω μετά την κάθε συνεδρία, σκέφτομαι την υλοποίηση της ιδέας μου, πραγματοποιώ στην πράξη.
Και μην ξεχνάμε: Η μικρού μήκους ταινία είναι ο καταλληλότερος άξονας για το σεμινάριο σκηνοθεσίας όχι μόνο γιατί είναι είδος πολύτιμο στην κινηματογραφική γραφή αλλά και γιατί είναι εύχρηστο εργαλείο στις συνεδρίες υπό την έννοια της γρήγορης παρακολούθησης των ταινιών αλλά και της απλούστερης διαδικασίας των ασκήσεων μας. Είναι ταυτόχρονα το καταλληλότερο format για την εκπαίδευση μας στη συμπύκνωση των ιδεών αλλά και την οικονομία στη χρήση του χρόνου.