Σεμινάρια
2012_ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Σύνταξης Σεναρίου Ταινίας Μικρού Μήκους
Εργαστήριο Σύνταξης Σεναρίου Ταινίας Μικρού Μήκους
Προσεγγίζοντας το
μικρότερο μικρό Σενάριο !!!
Εργαστήριο συγγραφής σεναρίου για την δημιουργία μικρών σεναρίων, από την ιδέα μέχρι την τελική γραφή, μέσα από την γραμματική της φιλμικής γλώσσας και με στόχο την παραγωγική επιτυχία τους.
Συντονιστής: Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης, σκηνοθέτης, παραγωγός και ιδρυτής της εταιρείας παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών t-shOrt.
Έναρξη: Κυριακή 11 Noεμβρίου 2012 - δήλωσε συμμετοχή τώρα
Διάρκεια: 12 συναντήσεις (24 διδακτικές ώρες) τις Κυριακές, ώρες 15:00 17:00
Διευκρινήσεις
Η καλύτερη μικρού μήκους ταινία είναι η
μικρότερη.Η πρόκληση για την δύσκολη υπόθεση της δημιουργίας πολύ μικρών σεναρίων σε συνδυασμό με την αναγκαιότητα της αγοράς (παραγωγή, διανομή, κ.λπ), οδήγησε σε συνεργασία με το Μικρό Πολυτεχνείο, στην συγκρότηση της ιδέας των σεμιναρίων αυτών.
Αν στην ίδια την ιδέα της μικρού μήκους ταινίας περιέχεται το σπέρμα της μικρής διάρκειας τότε η δυσκολία που προκύπτει για το μικρότερο δυνατόν σενάριο είναι ταυτόχρονα
πρόκληση!
Η συμπύκνωση της ιδέας, η οικονομία στον χώρο και τις καταστάσεις, ο μικρός λιτός και περιεκτικός διάλογος και όλα τα στοιχεία που σε μικρό χρόνο θα δώσουν το μέγιστο του νοήματος και του συναισθήματος, είναι δεδομένα που χαρακτηρίζουν την μικρού μήκους ταινία.
Όσο αυτά τα χαρακτηριστικά κατακτούνται τόσο πιο εύκολα σχηματίζουν το ζητούμενο
μικρότερο σενάριο.
Είναι απόλυτα βέβαιο ότι μια ταινία στηρίζεται, πρωταρχικά στο δυνατό της σενάριο και αμέσως μετά, στην σκηνοθετική της προσέγγιση. Η παραγωγική όμως άνεση είναι αυτή που θα δώσει το «διαβατήριο» για μια καλή ταινία.
Έτσι το σεμινάριο θα εστιάσει σε βασικά ζητήματα όπως η δύναμη της σεναριακής ιδέας, η γραμματική του σεναρίου, η παραγωγική διάσταση και ο χρηματοδοτικός φάκελος του.
Ξεκινώντας από την γνωριμία με την ιδέα θα σταθεί στην γραμματική της ανάπτυξης του σεναρίου μέσα από την φιλμική γλώσσα, οδηγώντας το στην δυναμική που απαιτείται να έχει, την οικονομία που πρέπει να το διακρίνει, την παραγωγική τάξη που πρέπει να περιέχει.
Στόχοι
Στόχος 1: η δημιουργία πολύ μικρών σεναρίων maximum 7 λεπτών.
Στόχος 2: Η δημιουργία φακέλου παραγωγής.
Στόχος 3: Η ένταξή των σεναρίων σε χρηματοδοτικά προγράμματα.
Πνεύμα και Δομή σεμιναρίων
Αιτούμενο: Μονοσέλιδες σεναριακές ιδέες και διάθεση για εργασία και ανατροπές. Προσέγγιση: Η πρακτική της συγγραφής και η πορεία προς στον στόχο του σεμιναρίου μέσα από την γνώση αλλά και την επίγνωση της πραγματικότητας. Προβολές πολύ μικρών ταινιών, ελληνικών και ξένων σε κάθε μάθημα. Φράσεις κλειδιά: «μικραίνω το μικρό σενάριο», «μιλώ το σενάριο», «θέλω να διαβαστεί», «δουλεύω το διάλογο», «θα γίνει ταινία».
Ερωτήσεις κλειδιά: Μπορώ? Γίνεται τόσο μικρό? Μα θα αρέσει? Θα τελειώσει τόσο γρήγορα? Θα βγει το νόημα? Θα συγκινηθεί ο κόσμος? Θα αφορά? Θα πετύχει? Απαντήσεις κλειδιά: Ναι!
Τακτική: Αντίστροφη διαδικασία. Από το πλάνο στο ολοκληρωμένο σενάριο και την ιδέα.
Οι 10 Συναντήσεις
1η συνεδρία. Προσέγγιση της σεναριακής γλώσσας με απλά λόγια. Διάβασμα ιδεών. Συζήτηση στις ιδέες. Αποφάσεις για την διατήρησή τους η μη. Εισαγωγή στο πλάνο. Γράψτε.
2η συνεδρία.Πλάνο. Γράφοντας και μιλώντας ένα πλάνο. Το πλάνο στην σχέση του με το σενάριο. Σύνθεση ενός πλάνου. Οικονομία στο πλάνο. Μονοπλάνο. Πότε πλατειάζω? Εισαγωγή στον χαρακτήρα. Γράψτε.
3η συνεδρία. Ο χαρακτήρας μέσα στο πλάνο. Η γνωριμία μας μαζί του. Ενδιαφέροντες και αδιάφοροι χαρακτήρες. Διαλογισμός πάνω στην φράση «είναι σα να ξέρω χρόνια». Η σχέση του χαρακτήρα με τα υπόλοιπα στοιχεία του πλάνου. Βάλτε τον χαρακτήρα να κάνει κάτι. Το ντεκουπάζ και η χρήση του από τον σκηνοθέτη. Πως τον βοηθάει το σενάριο? Αναφορά στη οικονομία του μέσου. Εισαγωγή στον διάλογο. Γράψτε. ()
4η συνεδρία. Ο λόγος είναι το πάν αν είναι ο απαραίτητος. Διαλογικές εξερευνήσεις μέσα από την καθημερινότητα. Τα ανέκδοτα και το μάθημα που μας δίνουν. Μιλάω πολύ σημαίνει δεν έχω τίποτα να πώ. Ο χαρακτήρας, ο λόγος και το πλάνο. Βλέπω τον χαρακτήρα, βλέπω τον ήρωα μου. Εισαγωγή στο παρελθόν του ήρωα. Από την ψυχανάλυση στο βιογραφικό του. Γιατί το κάνει αυτό? Ο μοναχικός ήρωας, ο ήρωας που συναναστρέφεται. Εισαγωγή στην παρέα του ήρωα, δεύτεροι ρόλοι. Γράψτε.
5η συνεδρία.Η συνάντηση μέσα στο πλάνο. Οι άλλοι ήρωες. Πότε, πού και πόσοι? Συσχετισμοί με τα υπόλοιπα μέρη του πλάνου. Μήπως ξεχάσατε ότι θέλουμε μικρότερα σενάρια? Απόπειρα συγγραφής μέσα σε μία ώρα του πιο γρήγορου σεναρίου. Διάβασμα. Σχολιασμός. Γράψτε.
6η συνεδρία. Ο τόπος του πλάνου. Πώς συμβάλουν οι χώροι στο μικρό σενάριο? Επιλογή των χώρων. Από το σενάριο οδηγείται το reperage. Χώροι και χώροι, διαφορές και ιδιότητες. Γράψτε.
7η συνεδρία. Ο χρόνος του πλάνου. Πόσο κρατάει το πλάνο? Γενικότερα ζητήματα για την οικονομία, την περιεκτικότητα και την διάρκεια της μικρού μήκους. Γράψτε.
8η συνεδρία. Ο τρόπος του πλάνου. Το Ύφος, η ατμόσφαιρα, το σασπένς.
Η σκηνή & η secans Γράψτε.
9η συνεδρία. Η σύνταξη ενός φακέλου παραγωγής.
10 η έως 12η συνεδρία. Δημιουργική Γραφή και Επεξεργασία ώστε να παραχθεί το τελικό σενάριο.
Εργαστήριο Σύνταξης Σεναρίου Ταινίας Μικρού Μήκους
Προσεγγίζοντας το
μικρότερο μικρό Σενάριο !!!
Εργαστήριο συγγραφής σεναρίου για την δημιουργία μικρών σεναρίων, από την ιδέα μέχρι την τελική γραφή, μέσα από την γραμματική της φιλμικής γλώσσας και με στόχο την παραγωγική επιτυχία τους.
Συντονιστής: Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης, σκηνοθέτης, παραγωγός και ιδρυτής της εταιρείας παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών t-shOrt.
Έναρξη: Κυριακή 11 Noεμβρίου 2012 - δήλωσε συμμετοχή τώρα
Διάρκεια: 12 συναντήσεις (24 διδακτικές ώρες) τις Κυριακές, ώρες 15:00 17:00
Διευκρινήσεις
Η καλύτερη μικρού μήκους ταινία είναι η
μικρότερη.Η πρόκληση για την δύσκολη υπόθεση της δημιουργίας πολύ μικρών σεναρίων σε συνδυασμό με την αναγκαιότητα της αγοράς (παραγωγή, διανομή, κ.λπ), οδήγησε σε συνεργασία με το Μικρό Πολυτεχνείο, στην συγκρότηση της ιδέας των σεμιναρίων αυτών.
Αν στην ίδια την ιδέα της μικρού μήκους ταινίας περιέχεται το σπέρμα της μικρής διάρκειας τότε η δυσκολία που προκύπτει για το μικρότερο δυνατόν σενάριο είναι ταυτόχρονα
πρόκληση!
Η συμπύκνωση της ιδέας, η οικονομία στον χώρο και τις καταστάσεις, ο μικρός λιτός και περιεκτικός διάλογος και όλα τα στοιχεία που σε μικρό χρόνο θα δώσουν το μέγιστο του νοήματος και του συναισθήματος, είναι δεδομένα που χαρακτηρίζουν την μικρού μήκους ταινία.
Όσο αυτά τα χαρακτηριστικά κατακτούνται τόσο πιο εύκολα σχηματίζουν το ζητούμενο
μικρότερο σενάριο.
Είναι απόλυτα βέβαιο ότι μια ταινία στηρίζεται, πρωταρχικά στο δυνατό της σενάριο και αμέσως μετά, στην σκηνοθετική της προσέγγιση. Η παραγωγική όμως άνεση είναι αυτή που θα δώσει το «διαβατήριο» για μια καλή ταινία.
Έτσι το σεμινάριο θα εστιάσει σε βασικά ζητήματα όπως η δύναμη της σεναριακής ιδέας, η γραμματική του σεναρίου, η παραγωγική διάσταση και ο χρηματοδοτικός φάκελος του.
Ξεκινώντας από την γνωριμία με την ιδέα θα σταθεί στην γραμματική της ανάπτυξης του σεναρίου μέσα από την φιλμική γλώσσα, οδηγώντας το στην δυναμική που απαιτείται να έχει, την οικονομία που πρέπει να το διακρίνει, την παραγωγική τάξη που πρέπει να περιέχει.
Στόχοι
Στόχος 1: η δημιουργία πολύ μικρών σεναρίων maximum 7 λεπτών.
Στόχος 2: Η δημιουργία φακέλου παραγωγής.
Στόχος 3: Η ένταξή των σεναρίων σε χρηματοδοτικά προγράμματα.
Πνεύμα και Δομή σεμιναρίων
Αιτούμενο: Μονοσέλιδες σεναριακές ιδέες και διάθεση για εργασία και ανατροπές. Προσέγγιση: Η πρακτική της συγγραφής και η πορεία προς στον στόχο του σεμιναρίου μέσα από την γνώση αλλά και την επίγνωση της πραγματικότητας. Προβολές πολύ μικρών ταινιών, ελληνικών και ξένων σε κάθε μάθημα. Φράσεις κλειδιά: «μικραίνω το μικρό σενάριο», «μιλώ το σενάριο», «θέλω να διαβαστεί», «δουλεύω το διάλογο», «θα γίνει ταινία».
Ερωτήσεις κλειδιά: Μπορώ? Γίνεται τόσο μικρό? Μα θα αρέσει? Θα τελειώσει τόσο γρήγορα? Θα βγει το νόημα? Θα συγκινηθεί ο κόσμος? Θα αφορά? Θα πετύχει? Απαντήσεις κλειδιά: Ναι!
Τακτική: Αντίστροφη διαδικασία. Από το πλάνο στο ολοκληρωμένο σενάριο και την ιδέα.
Οι 10 Συναντήσεις
1η συνεδρία. Προσέγγιση της σεναριακής γλώσσας με απλά λόγια. Διάβασμα ιδεών. Συζήτηση στις ιδέες. Αποφάσεις για την διατήρησή τους η μη. Εισαγωγή στο πλάνο. Γράψτε.
2η συνεδρία.Πλάνο. Γράφοντας και μιλώντας ένα πλάνο. Το πλάνο στην σχέση του με το σενάριο. Σύνθεση ενός πλάνου. Οικονομία στο πλάνο. Μονοπλάνο. Πότε πλατειάζω? Εισαγωγή στον χαρακτήρα. Γράψτε.
3η συνεδρία. Ο χαρακτήρας μέσα στο πλάνο. Η γνωριμία μας μαζί του. Ενδιαφέροντες και αδιάφοροι χαρακτήρες. Διαλογισμός πάνω στην φράση «είναι σα να ξέρω χρόνια». Η σχέση του χαρακτήρα με τα υπόλοιπα στοιχεία του πλάνου. Βάλτε τον χαρακτήρα να κάνει κάτι. Το ντεκουπάζ και η χρήση του από τον σκηνοθέτη. Πως τον βοηθάει το σενάριο? Αναφορά στη οικονομία του μέσου. Εισαγωγή στον διάλογο. Γράψτε. ()
4η συνεδρία. Ο λόγος είναι το πάν αν είναι ο απαραίτητος. Διαλογικές εξερευνήσεις μέσα από την καθημερινότητα. Τα ανέκδοτα και το μάθημα που μας δίνουν. Μιλάω πολύ σημαίνει δεν έχω τίποτα να πώ. Ο χαρακτήρας, ο λόγος και το πλάνο. Βλέπω τον χαρακτήρα, βλέπω τον ήρωα μου. Εισαγωγή στο παρελθόν του ήρωα. Από την ψυχανάλυση στο βιογραφικό του. Γιατί το κάνει αυτό? Ο μοναχικός ήρωας, ο ήρωας που συναναστρέφεται. Εισαγωγή στην παρέα του ήρωα, δεύτεροι ρόλοι. Γράψτε.
5η συνεδρία.Η συνάντηση μέσα στο πλάνο. Οι άλλοι ήρωες. Πότε, πού και πόσοι? Συσχετισμοί με τα υπόλοιπα μέρη του πλάνου. Μήπως ξεχάσατε ότι θέλουμε μικρότερα σενάρια? Απόπειρα συγγραφής μέσα σε μία ώρα του πιο γρήγορου σεναρίου. Διάβασμα. Σχολιασμός. Γράψτε.
6η συνεδρία. Ο τόπος του πλάνου. Πώς συμβάλουν οι χώροι στο μικρό σενάριο? Επιλογή των χώρων. Από το σενάριο οδηγείται το reperage. Χώροι και χώροι, διαφορές και ιδιότητες. Γράψτε.
7η συνεδρία. Ο χρόνος του πλάνου. Πόσο κρατάει το πλάνο? Γενικότερα ζητήματα για την οικονομία, την περιεκτικότητα και την διάρκεια της μικρού μήκους. Γράψτε.
8η συνεδρία. Ο τρόπος του πλάνου. Το Ύφος, η ατμόσφαιρα, το σασπένς.
Η σκηνή & η secans Γράψτε.
9η συνεδρία. Η σύνταξη ενός φακέλου παραγωγής.
10 η έως 12η συνεδρία. Δημιουργική Γραφή και Επεξεργασία ώστε να παραχθεί το τελικό σενάριο.
Εργαστήριο Σύνταξης Σεναρίου Ταινίας Μικρού Μήκους
Προσεγγίζοντας το
μικρότερο μικρό Σενάριο !!!
Εργαστήριο συγγραφής σεναρίου για την δημιουργία μικρών σεναρίων, από την ιδέα μέχρι την τελική γραφή, μέσα από την γραμματική της φιλμικής γλώσσας και με στόχο την παραγωγική επιτυχία τους.
Συντονιστής: Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης, σκηνοθέτης, παραγωγός και ιδρυτής της εταιρείας παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών t-shOrt.
Έναρξη: Κυριακή 11 Noεμβρίου 2012 - δήλωσε συμμετοχή τώρα
Διάρκεια: 12 συναντήσεις (24 διδακτικές ώρες) τις Κυριακές, ώρες 15:00 17:00
Διευκρινήσεις
Η καλύτερη μικρού μήκους ταινία είναι η
μικρότερη.Η πρόκληση για την δύσκολη υπόθεση της δημιουργίας πολύ μικρών σεναρίων σε συνδυασμό με την αναγκαιότητα της αγοράς (παραγωγή, διανομή, κ.λπ), οδήγησε σε συνεργασία με το Μικρό Πολυτεχνείο, στην συγκρότηση της ιδέας των σεμιναρίων αυτών.
Αν στην ίδια την ιδέα της μικρού μήκους ταινίας περιέχεται το σπέρμα της μικρής διάρκειας τότε η δυσκολία που προκύπτει για το μικρότερο δυνατόν σενάριο είναι ταυτόχρονα
πρόκληση!
Η συμπύκνωση της ιδέας, η οικονομία στον χώρο και τις καταστάσεις, ο μικρός λιτός και περιεκτικός διάλογος και όλα τα στοιχεία που σε μικρό χρόνο θα δώσουν το μέγιστο του νοήματος και του συναισθήματος, είναι δεδομένα που χαρακτηρίζουν την μικρού μήκους ταινία.
Όσο αυτά τα χαρακτηριστικά κατακτούνται τόσο πιο εύκολα σχηματίζουν το ζητούμενο
μικρότερο σενάριο.
Είναι απόλυτα βέβαιο ότι μια ταινία στηρίζεται, πρωταρχικά στο δυνατό της σενάριο και αμέσως μετά, στην σκηνοθετική της προσέγγιση. Η παραγωγική όμως άνεση είναι αυτή που θα δώσει το «διαβατήριο» για μια καλή ταινία.
Έτσι το σεμινάριο θα εστιάσει σε βασικά ζητήματα όπως η δύναμη της σεναριακής ιδέας, η γραμματική του σεναρίου, η παραγωγική διάσταση και ο χρηματοδοτικός φάκελος του.
Ξεκινώντας από την γνωριμία με την ιδέα θα σταθεί στην γραμματική της ανάπτυξης του σεναρίου μέσα από την φιλμική γλώσσα, οδηγώντας το στην δυναμική που απαιτείται να έχει, την οικονομία που πρέπει να το διακρίνει, την παραγωγική τάξη που πρέπει να περιέχει.
Στόχοι
Στόχος 1: η δημιουργία πολύ μικρών σεναρίων maximum 7 λεπτών.
Στόχος 2: Η δημιουργία φακέλου παραγωγής.
Στόχος 3: Η ένταξή των σεναρίων σε χρηματοδοτικά προγράμματα.
Πνεύμα και Δομή σεμιναρίων
Αιτούμενο: Μονοσέλιδες σεναριακές ιδέες και διάθεση για εργασία και ανατροπές. Προσέγγιση: Η πρακτική της συγγραφής και η πορεία προς στον στόχο του σεμιναρίου μέσα από την γνώση αλλά και την επίγνωση της πραγματικότητας. Προβολές πολύ μικρών ταινιών, ελληνικών και ξένων σε κάθε μάθημα. Φράσεις κλειδιά: «μικραίνω το μικρό σενάριο», «μιλώ το σενάριο», «θέλω να διαβαστεί», «δουλεύω το διάλογο», «θα γίνει ταινία».
Ερωτήσεις κλειδιά: Μπορώ? Γίνεται τόσο μικρό? Μα θα αρέσει? Θα τελειώσει τόσο γρήγορα? Θα βγει το νόημα? Θα συγκινηθεί ο κόσμος? Θα αφορά? Θα πετύχει? Απαντήσεις κλειδιά: Ναι!
Τακτική: Αντίστροφη διαδικασία. Από το πλάνο στο ολοκληρωμένο σενάριο και την ιδέα.
Οι 10 Συναντήσεις
1η συνεδρία. Προσέγγιση της σεναριακής γλώσσας με απλά λόγια. Διάβασμα ιδεών. Συζήτηση στις ιδέες. Αποφάσεις για την διατήρησή τους η μη. Εισαγωγή στο πλάνο. Γράψτε.
2η συνεδρία.Πλάνο. Γράφοντας και μιλώντας ένα πλάνο. Το πλάνο στην σχέση του με το σενάριο. Σύνθεση ενός πλάνου. Οικονομία στο πλάνο. Μονοπλάνο. Πότε πλατειάζω? Εισαγωγή στον χαρακτήρα. Γράψτε.
3η συνεδρία. Ο χαρακτήρας μέσα στο πλάνο. Η γνωριμία μας μαζί του. Ενδιαφέροντες και αδιάφοροι χαρακτήρες. Διαλογισμός πάνω στην φράση «είναι σα να ξέρω χρόνια». Η σχέση του χαρακτήρα με τα υπόλοιπα στοιχεία του πλάνου. Βάλτε τον χαρακτήρα να κάνει κάτι. Το ντεκουπάζ και η χρήση του από τον σκηνοθέτη. Πως τον βοηθάει το σενάριο? Αναφορά στη οικονομία του μέσου. Εισαγωγή στον διάλογο. Γράψτε. ()
4η συνεδρία. Ο λόγος είναι το πάν αν είναι ο απαραίτητος. Διαλογικές εξερευνήσεις μέσα από την καθημερινότητα. Τα ανέκδοτα και το μάθημα που μας δίνουν. Μιλάω πολύ σημαίνει δεν έχω τίποτα να πώ. Ο χαρακτήρας, ο λόγος και το πλάνο. Βλέπω τον χαρακτήρα, βλέπω τον ήρωα μου. Εισαγωγή στο παρελθόν του ήρωα. Από την ψυχανάλυση στο βιογραφικό του. Γιατί το κάνει αυτό? Ο μοναχικός ήρωας, ο ήρωας που συναναστρέφεται. Εισαγωγή στην παρέα του ήρωα, δεύτεροι ρόλοι. Γράψτε.
5η συνεδρία.Η συνάντηση μέσα στο πλάνο. Οι άλλοι ήρωες. Πότε, πού και πόσοι? Συσχετισμοί με τα υπόλοιπα μέρη του πλάνου. Μήπως ξεχάσατε ότι θέλουμε μικρότερα σενάρια? Απόπειρα συγγραφής μέσα σε μία ώρα του πιο γρήγορου σεναρίου. Διάβασμα. Σχολιασμός. Γράψτε.
6η συνεδρία. Ο τόπος του πλάνου. Πώς συμβάλουν οι χώροι στο μικρό σενάριο? Επιλογή των χώρων. Από το σενάριο οδηγείται το reperage. Χώροι και χώροι, διαφορές και ιδιότητες. Γράψτε.
7η συνεδρία. Ο χρόνος του πλάνου. Πόσο κρατάει το πλάνο? Γενικότερα ζητήματα για την οικονομία, την περιεκτικότητα και την διάρκεια της μικρού μήκους. Γράψτε.
8η συνεδρία. Ο τρόπος του πλάνου. Το Ύφος, η ατμόσφαιρα, το σασπένς.
Η σκηνή & η secans Γράψτε.
9η συνεδρία. Η σύνταξη ενός φακέλου παραγωγής.
10 η έως 12η συνεδρία. Δημιουργική Γραφή και Επεξεργασία ώστε να παραχθεί το τελικό σενάριο.
Εργαστήριο Σύνταξης Σεναρίου Ταινίας Μικρού Μήκους
Προσεγγίζοντας το
μικρότερο μικρό Σενάριο !!!
Εργαστήριο συγγραφής σεναρίου για την δημιουργία μικρών σεναρίων, από την ιδέα μέχρι την τελική γραφή, μέσα από την γραμματική της φιλμικής γλώσσας και με στόχο την παραγωγική επιτυχία τους.
Συντονιστής: Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης, σκηνοθέτης, παραγωγός και ιδρυτής της εταιρείας παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών t-shOrt.
Έναρξη: Κυριακή 11 Noεμβρίου 2012 - δήλωσε συμμετοχή τώρα
Διάρκεια: 12 συναντήσεις (24 διδακτικές ώρες) τις Κυριακές, ώρες 15:00 17:00
Διευκρινήσεις
Η καλύτερη μικρού μήκους ταινία είναι η
μικρότερη.Η πρόκληση για την δύσκολη υπόθεση της δημιουργίας πολύ μικρών σεναρίων σε συνδυασμό με την αναγκαιότητα της αγοράς (παραγωγή, διανομή, κ.λπ), οδήγησε σε συνεργασία με το Μικρό Πολυτεχνείο, στην συγκρότηση της ιδέας των σεμιναρίων αυτών.
Αν στην ίδια την ιδέα της μικρού μήκους ταινίας περιέχεται το σπέρμα της μικρής διάρκειας τότε η δυσκολία που προκύπτει για το μικρότερο δυνατόν σενάριο είναι ταυτόχρονα
πρόκληση!
Η συμπύκνωση της ιδέας, η οικονομία στον χώρο και τις καταστάσεις, ο μικρός λιτός και περιεκτικός διάλογος και όλα τα στοιχεία που σε μικρό χρόνο θα δώσουν το μέγιστο του νοήματος και του συναισθήματος, είναι δεδομένα που χαρακτηρίζουν την μικρού μήκους ταινία.
Όσο αυτά τα χαρακτηριστικά κατακτούνται τόσο πιο εύκολα σχηματίζουν το ζητούμενο
μικρότερο σενάριο.
Είναι απόλυτα βέβαιο ότι μια ταινία στηρίζεται, πρωταρχικά στο δυνατό της σενάριο και αμέσως μετά, στην σκηνοθετική της προσέγγιση. Η παραγωγική όμως άνεση είναι αυτή που θα δώσει το «διαβατήριο» για μια καλή ταινία.
Έτσι το σεμινάριο θα εστιάσει σε βασικά ζητήματα όπως η δύναμη της σεναριακής ιδέας, η γραμματική του σεναρίου, η παραγωγική διάσταση και ο χρηματοδοτικός φάκελος του.
Ξεκινώντας από την γνωριμία με την ιδέα θα σταθεί στην γραμματική της ανάπτυξης του σεναρίου μέσα από την φιλμική γλώσσα, οδηγώντας το στην δυναμική που απαιτείται να έχει, την οικονομία που πρέπει να το διακρίνει, την παραγωγική τάξη που πρέπει να περιέχει.
Στόχοι
Στόχος 1: η δημιουργία πολύ μικρών σεναρίων maximum 7 λεπτών.
Στόχος 2: Η δημιουργία φακέλου παραγωγής.
Στόχος 3: Η ένταξή των σεναρίων σε χρηματοδοτικά προγράμματα.
Πνεύμα και Δομή σεμιναρίων
Αιτούμενο: Μονοσέλιδες σεναριακές ιδέες και διάθεση για εργασία και ανατροπές. Προσέγγιση: Η πρακτική της συγγραφής και η πορεία προς στον στόχο του σεμιναρίου μέσα από την γνώση αλλά και την επίγνωση της πραγματικότητας. Προβολές πολύ μικρών ταινιών, ελληνικών και ξένων σε κάθε μάθημα. Φράσεις κλειδιά: «μικραίνω το μικρό σενάριο», «μιλώ το σενάριο», «θέλω να διαβαστεί», «δουλεύω το διάλογο», «θα γίνει ταινία».
Ερωτήσεις κλειδιά: Μπορώ? Γίνεται τόσο μικρό? Μα θα αρέσει? Θα τελειώσει τόσο γρήγορα? Θα βγει το νόημα? Θα συγκινηθεί ο κόσμος? Θα αφορά? Θα πετύχει? Απαντήσεις κλειδιά: Ναι!
Τακτική: Αντίστροφη διαδικασία. Από το πλάνο στο ολοκληρωμένο σενάριο και την ιδέα.
Οι 10 Συναντήσεις
1η συνεδρία. Προσέγγιση της σεναριακής γλώσσας με απλά λόγια. Διάβασμα ιδεών. Συζήτηση στις ιδέες. Αποφάσεις για την διατήρησή τους η μη. Εισαγωγή στο πλάνο. Γράψτε.
2η συνεδρία.Πλάνο. Γράφοντας και μιλώντας ένα πλάνο. Το πλάνο στην σχέση του με το σενάριο. Σύνθεση ενός πλάνου. Οικονομία στο πλάνο. Μονοπλάνο. Πότε πλατειάζω? Εισαγωγή στον χαρακτήρα. Γράψτε.
3η συνεδρία. Ο χαρακτήρας μέσα στο πλάνο. Η γνωριμία μας μαζί του. Ενδιαφέροντες και αδιάφοροι χαρακτήρες. Διαλογισμός πάνω στην φράση «είναι σα να ξέρω χρόνια». Η σχέση του χαρακτήρα με τα υπόλοιπα στοιχεία του πλάνου. Βάλτε τον χαρακτήρα να κάνει κάτι. Το ντεκουπάζ και η χρήση του από τον σκηνοθέτη. Πως τον βοηθάει το σενάριο? Αναφορά στη οικονομία του μέσου. Εισαγωγή στον διάλογο. Γράψτε. ()
4η συνεδρία. Ο λόγος είναι το πάν αν είναι ο απαραίτητος. Διαλογικές εξερευνήσεις μέσα από την καθημερινότητα. Τα ανέκδοτα και το μάθημα που μας δίνουν. Μιλάω πολύ σημαίνει δεν έχω τίποτα να πώ. Ο χαρακτήρας, ο λόγος και το πλάνο. Βλέπω τον χαρακτήρα, βλέπω τον ήρωα μου. Εισαγωγή στο παρελθόν του ήρωα. Από την ψυχανάλυση στο βιογραφικό του. Γιατί το κάνει αυτό? Ο μοναχικός ήρωας, ο ήρωας που συναναστρέφεται. Εισαγωγή στην παρέα του ήρωα, δεύτεροι ρόλοι. Γράψτε.
5η συνεδρία.Η συνάντηση μέσα στο πλάνο. Οι άλλοι ήρωες. Πότε, πού και πόσοι? Συσχετισμοί με τα υπόλοιπα μέρη του πλάνου. Μήπως ξεχάσατε ότι θέλουμε μικρότερα σενάρια? Απόπειρα συγγραφής μέσα σε μία ώρα του πιο γρήγορου σεναρίου. Διάβασμα. Σχολιασμός. Γράψτε.
6η συνεδρία. Ο τόπος του πλάνου. Πώς συμβάλουν οι χώροι στο μικρό σενάριο? Επιλογή των χώρων. Από το σενάριο οδηγείται το reperage. Χώροι και χώροι, διαφορές και ιδιότητες. Γράψτε.
7η συνεδρία. Ο χρόνος του πλάνου. Πόσο κρατάει το πλάνο? Γενικότερα ζητήματα για την οικονομία, την περιεκτικότητα και την διάρκεια της μικρού μήκους. Γράψτε.
8η συνεδρία. Ο τρόπος του πλάνου. Το Ύφος, η ατμόσφαιρα, το σασπένς.
Η σκηνή & η secans Γράψτε.
9η συνεδρία. Η σύνταξη ενός φακέλου παραγωγής.
10 η έως 12η συνεδρία. Δημιουργική Γραφή και Επεξεργασία ώστε να παραχθεί το τελικό σενάριο.